در مرحله طراحی یا بازسازی ، برای زیست پذیرتر ، قابل استفاده و راحت تر کردن فضاها ، توصیه می شود طبقه ها را بر اساس کاربرد و زمینه محیطی که قرار است در آن مداخله کنید ، انتخاب کنید.
امروزه طیف گسترده ای از طبقات وجود دارد ، با این حال هر مکان دارای ویژگی های مختلفی است و بنابراین ، برای انتخاب بهترین کفپوش مهد کودک همیشه ترجیح داده می شود که انواع مختلف عوامل مختلف را به دقت بررسی و تحلیل کرد.
انتخاب کف همیشه همیشه به آسانی به نظر نمی رسد. انواع مختلفی از مواد با مشخصات ، قیمت و کیفیت متفاوت وجود دارد.

بیایید اکنون دو ماده مورد استفاده در بخشهای مختلف و مختلف و سالها واقعیت کاملاً ثابت در ساخت و ساز برای ساخت کف و دیوارها را کشف و کالبدشکافی کنیم: PVC و لاستیک.

در این مقاله نکات مهم در انتخاب کفپوش pvc بیشتر توضیحات لازم را خواهیم داد.

PVC و لاستیک: مواد انعطاف پذیر
کف لاستیکی برای ورزشگاه ویژگی های عملکرد و کاربرد
مواد انعطاف پذیر با انعطاف پذیری بهتری نسبت به اصطلاح "مواد سخت" مشخص می شوند. این مواد ، اگر تحت فشار روی سطح قرار بگیرند ، خاصیتی دارند که در واقع انعطاف پذیری نامیده می شود ، به دلیل رانش های کوتاه مدت انعطاف پذیر تغییر شکل می دهند و در صورت خالی شدن تنش ، بی درنگ پیکربندی اولیه را خلاصه می کنند.

مواد تازه در معرض دارای ویژگی های خاص:
• ویژگی های عملکرد: انعطاف پذیری ، انعطاف پذیری ، نفوذناپذیری ، مقاومت ، گرما در هنگام لمس ، عایق صوتی در برابر ضربه ، مقاومت حرارتی ، مقاومت عالی در برابر سایش ، لکه ها و آب و بنابراین تمیزکاری عالی سطح و در نهایت ، اما نه از آخرین رسانایی الکتریکی پایین.
• ویژگی های کاربرد: این مواد بسیار سبک هستند (از 1 تا 6 کیلوگرم در مترمربع) و کار با آنها آسان است ، همچنین با سهولت کاربرد و سازگاری آنها با هر هندسه و محیطی از هم متمایز هستند (به راحتی می توان آنها را مدل سازی کرد).

تخمگذار مواد انعطاف پذیر
مراحل نصب و تخمگذار با سایر مواد متفاوت است. در واقع ، برخی از خصوصیات مربوط به ماهیت این مواد باید مورد توجه قرار گیرد. اول از همه ، قابلیت تغییر پذیری باید در نظر گرفته شود: کف انعطاف پذیر ، همانطور که در بالا ذکر شد ، به طور معمول تغییر شکل می دهد ، تحت یک بار جمع شده و ثابت است ، قادر به توزیع مجدد تنش نیست اما آن را به سرعت به لایه زیرین منتقل می کند ، بنابراین باید ، دارای ویژگی های عملکرد خوب هستند.
جنبه دیگر ضخامت کاهش یافته است: ضخامت چند میلی متر باعث می شود که کف برای نصب مناسب باشد در جایی که ابعاد پروژه اجازه نصب انواع دیگر پوشش را نمی دهد. در عین حال ، ضخامت کم اجازه نمی دهد بی نظمی های موجود در بستر را پنهان کند. به همین دلیل ، آماده سازی مناسب از سطوح زیرین همیشه لازم است. "انعطاف پذیری" مشخصه این مواد به افزایش عملکرد عایق صوتی و ضربات کمک می کند به همین دلیل کاملاً به کاربردهای جایگزین مانند مکانهایی که کودکان در آنها رفت و آمد می کنند ، اتاقهای خواب ، اتاقهای بازی ، مهد کودک ها ، اتاقهای بازی و غیره کمک می کند. یعنی محیط هایی که ایمنی از اهمیت اولیه برخوردار است.
در نهایت ، مراحل نصب به چند مرحله ساده تقسیم می شود: اول از همه ، لازم است اطمینان حاصل کنید که سطح ناهمواری ، آثار گرد و غبار ، خشک و بیش از همه ضخیم نشان نمی دهد. مراحل نصب باید با چسباندن انجام شود ، که شامل استفاده از چسب های خاص است. در میان مواد چسبی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه ملات سیمان است.
پس از تجزیه و تحلیل ویژگی ها و مزایای مواد ، اکنون اجازه دهید تا به استفاده خاص آنها در بخش ساخت و ساز و به ویژه در زمینه کف و پوشش بپردازیم.

کف های پی وی سی
این نوع مواد مزایای بی شماری را به همراه دارد ، مهمترین آن مطمئناً سازگاری آن با انواع مختلف محیط است ، به ویژه در برابر آب و سایش مقاوم است ، حتی می توان آن را در آشپزخانه یا حمام یا اتاق لباسشویی قرار داد.

این یک عایق صوتی عالی است ، راه رفتن بی صدا است و برای تخمگذار در کف های گرم مناسب است. به دلیل ضخامت بسیار کم (حدود 2 میلی متر) ، این ماده برای تخمگذار در طبقه های موجود بدون هزینه و زحمت تخریب ایده آل است.

از نظر طبیعی ، کفهای پی وی سی از لحاظ زیست محیطی پیشرفته هستند زیرا یکی از معدود مصالح ساختمانی است که 100٪ قابل بازیافت است. آنها همچنین دارای سطح بسیار کمی از انتشار مواد آلی فرار هستند.

در حال حاضر ، آنها همچنین طیف رنگی را با کیفیتی بدست آورده اند که آن را به یک محصول همه کاره و مناسب تبدیل می کند تا زیر بار هزینه پایین برای خرید و نصب باشد. طیف رنگ ها و طرح های موجود بسیار گسترده است و امکان "اختراع" محیط حتی با استفاده از آن را فراهم می کند

همانطور که گفته شد ، انواع مختلفی وجود دارد ، یک کف پی وی سی می تواند در کاشی یا ورق باشد و نه تنها برای مونتاژ چسب کلاسیک ، در واقع مجهز به اتصالات خاصی است که اجازه می دهد آن را به راحتی در کف موجود قرار دهید ، این نسخه "خود تخمگذار" نامیده می شود ، امکان نصب سریع و آسان و حذف احتمالی بعدی را فراهم می کند. آخرین اما نه مهمتر ، امکان تقلید کامل از سایر مواد.

طیف گسترده ای از محصولات و کاشی های PVC ما را کشف کنید ، قیمت و کیفیت آنچه را که به مشتریان خود ارائه می دهیم با چشم خود ارزیابی کنید و دریغ نکنید برای درخواست ویژه قیمت کفپوش pvc با ما تماس بگیرید.

از کفپوش پی وی سی کجا استفاده کنید
کف PVC برای هر محیطی مناسب است. مناسب برای خانه ها ، بلکه همچنین برای مصارف فشرده یا صنعتی. این یک راه حل ایده آل به خصوص برای مکان های ورزشی و حرفه ای ، سالن های رقص و مناطق بازی ، چه در داخل و چه در فضای باز است. بعلاوه ، در کفهای پی وی سی راه حلهای مختلفی از کف ضد سقوط ، ضد ضربه و ضد ضربه وجود دارد ، به همین دلیل به طور فزاینده ای در مهد کودک ها یا اتاق های بازی استفاده می شود. انتخاب مشخصات فنی بر اساس کاربرد مورد نظر ضروری است.

کفهای لاستیکی
کفهای لاستیکی ضد ضربه مزایا و ویژگیهای کفهای لاستیکی ضد ضربه این سطوح خاص را به یک راه حل عالی برای کسانی که به دنبال محصولات چند منظوره هستند و می توانند درجه بالایی از ایمنی را تأمین کنند ، تبدیل می کند. در حقیقت باید در نظر گرفته شود که کف های لاستیکی می توانند پیاده روی بسیار راحتی را تضمین کنند و خطرات ناشی از هرگونه سقوط را حتی در صورت رطوبت یا مرطوب از بین ببرند. با ترکیب این ویژگی با توانایی خوب در مقابله با عوامل جوی ، این سطوح برای محلول های بیرونی بهینه هستند.
برخلاف آنچه ممکن است تصور شود ، در سطح زیبایی ، کف لاستیکی نه تنها سیاه یا خاکستری است بلکه دارای تمبر است ، انواع مختلف دیگری از پوشش و بیش از همه طیف گسترده ای از رنگ وجود دارد. خصوصیاتی که منجر به تصویب آنها در تعداد زیادی از محیطهای باز برای عموم شده است ، از بیمارستان ها ، مدارس ، سفره خانه ها و فرودگاه ها شروع می شود ، اما نه تنها. موفقیتی که از بخش مسکونی به همه کسانی گسترش یافته است که سهولت نظافت ، بهداشت و نگهداری از حداقل کیفیت مناسب برخوردار هستند.

از کفهای لاستیکی استفاده کنید
همانطور که گفته شد ، لاستیک مخصوص کفپوش های فضای باز به ویژه در مناطقی که برای کودکان در نظر گرفته شده است ، جایی که سرسره یا سایر وسایل بازی وجود دارد ، مناسب است. علاوه بر این ، یک کف در فضای باز لاستیکی خطر خفگی کمتری نسبت به کف های سنتی در فضای باز ساخته شده از سنگ ریزه یا تراشه های چوب که اغلب در زمین های بازی در فضای باز استفاده می شود ، دارد.
در حقیقت ، کف های لاستیکی را می توان به طور عمده در:
سالن های ورزشی
مدارس و مهد کودک ها
محل کار
کلینیک های سرپایی
فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن
راه پله های داخلی یا خارجی ساختمان ها
کف های ورزشی

کاربردهای جایگزین کف لاستیکی
لاستیک علاوه بر مثالهای سنتی فوق الذکر ، کاربردهای جایگزین تأثیر و اثربخشی قوی را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، همه نمی دانند که به دلیل خاصیت ضد لغزش بسیار عالی ، برای تقویت محیط حمام ایده آل است ، به طوری که حتی در شرایط رطوبت و مرطوب نیز می توان از آن استفاده کرد. این امر همچنین با توانایی سقوط کوسن همراه است ، خطری که همیشه در محیطی مانند حمام وجود دارد و باعث شده است که تعداد زیادی از کاربران یک صفحه لاستیکی را در داخل حمام خود ترجیح دهند.

ایده آل برای مکان های عمومی
از جمله مزایای اصلی این محلول ، باید تأکید ویژه ای بر مقاومت در برابر سایش زیاد و در نتیجه توانایی دوام در طول زمان داشت. ویژگی که استفاده گسترده از لاستیک را در محیط هایی که روزانه افراد زیادی مانند بیمارستان ها ، مدارس ، مغازه ها یا فرودگاه ها حضور دارند ، توضیح می دهد.

در آخر ، می توان گفت که مواد انعطاف پذیر یک راه حل عالی برای از بین بردن موانع معماری است ، مسئله ای که همیشه حل آن دشوار بوده و به ویژه در کشور ما احساس می شود. همچنین از نظر ایمنی محیطی باید تأکید شود که این نوع محصول فاقد مواد خطرناک مانند آزبست یا فرمالدئید است و می توان آن را به راحتی دفع کرد.

منبع : https://www.giwa.it/scelta-pavimento-pvc-o-gomma-a-confronto/