در این مطلب قرار است با انواع موکت های اداری آشنا شویم. قبل از آن بهتر است بدانیم موکت های اداری چه موکت هایی هستند؟ در واقع به این مسئله بپردازیم که بهترین موکت ها برای اداره و یا شرکت و سازمان ها چه موکت هایی هستند. موکت هایی که مناسب استفاده در کاربردهای اداری هستند اغلب موکت های زیبا و پرز کوتاه هستند. به عبارتی بهتر است که از موکت های با پرز بلند برای کاربرد اداری استفاده نشود. از انجایی که رفت و آمد در اتاق ها و ساختمان های اداری زیاد است موکت های با پرز بلند زودتر کثیف می‌شوند از طرف دیگر نظافت و تمیز کردن آنها سخت تر است. مورد دیگری که لزوم استفاده از موکت های با پرز کوتاه را میرساند جابجایی راحت تر و به خصوص صندلی ها روی آن است. وقتی از موکت های با پرز بلند در ساختمان های اداری استفاده شود جابه جایی صندلی ها روی آن کمی مشکل می‌شود.

موکت با بافت لوپ

از آنجایی که موکت‌های با بافت لوپ دارای پرز کوتاه می باشند بنابراین برای کاربردهای اداری بسیار مناسب هستند. این نکته (داشتن پرز کوتاه) در بین انواع موکت های اداری مشترک می باشد.

 

موکت های آنتی استاتیک

از آنجایی که موکتهای آنتی استاتیک در برابر الکتریسیته مقاومت دارند برای کاربردهای اداری بسیار مناسب هستند. البته این موکت ها بیشتر برای فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد کامپیوتر های زیادی در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موکت اداری تایل یا موکت رول

بخش عمده موکت های موجود در بازار برای کاربردهای اداری را این نوع موکت به خود اختصاص داده است. موکت های اداری تایل برای استفاده روی چسب بسیار مناسب هستند. کاربردهای مهم موکت های تایل استفاده در فضاهای تاسیساتی نیز می باشد. از طرف دیگر موکتهای تایل انتقال بسیار راحتی دارند و به راحتی از یک جا به جای دیگر منتقل می‌شود.

موکت های رول هم نوعی از موکت هستند که توسط اغلب سازندگان موکت تولید و ساخته و به بازار عرضه می شوند. موکت های رول بیشتر برای مکان هایی در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد که دارای پستی و بلندی باشد. مانند راه پله ها.

بهترین نوع موکت برای کاربردهای اداری موکت هایی با الیاف نایلون یا پلی پروپیلن هستند. موکت های اداری باید دوام بیشتر و مقاومت بیشتری از موکت های خانگی داشته باشند. پس یادتان باشد بر خلاف فضای خانگی در فضاهای اداری از موکت های پرز بلند نباید استفاده کنید. در فضاهای اداری رفت و آمد بسیار بیشتر است بنابراین اگر از موکت پرز بلند استفاده کنید ممکن است یک قسمت از آن به علت رفت و آمد بیشتر پرز ها خوابیده شود در نتیجه از نظر ظاهری موکت خراب میشود.

نکته دیگری که هنگام خرید موکت اداری باید به آن توجه کنید این است که ضد چرک باشند. موکت های با این خاصیت خیلی راحت تر تمیز و نظافت می شود. خاصیت دیگر که در موکت های اداری از اهمیت برخوردار است ضد آتش سوزی آنهاست. موکت های اداری باید در مقابل اشتعال مقاوت بالایی داشته باشند.

موکت The best ایران یکی از انواع موکت های اداری می باشد. چه برای فضاهایی نظیر شرکت ها و اداره جات و همچنین مواردی چون هتل و فرودگاه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از لحاظ هزینه مشکلی نداشته باشید موکت های با کاربرد اداری تایل از انواع موکت های اداری با کیفیت می باشد.