خیلی وقت ها متوجه می شویم که خرید کفپوش سالن بدنسازی تا آخرین لحظه باقی مانده است. کفپوش تناسب اندام یک تخصص است، مانند تعیین وزن آزاد، مناطق کاردیو یا عملکردی. اگرچه هیجان انگیزترین بخش ایجاد سالن بدنسازی شما در نظر گرفته نمی شود، اما باید بخشی از برنامه ریزی اولیه باشد.

برنامه ریزی کنید که چگونه از فضا استفاده می کنید
هنگامی که در ابتدا یک چیدمان برای باشگاه خود مثل کفپوش سالن بدنسازی ایجاد می کنید، فضایی را که در اختیار دارید یا می خواهید برای هر منطقه استفاده کنید را در نظر بگیرید. با انتخاب تجهیزات شروع نکنید، با مناطق یا مناطقی که می خواهید در سالن بدنسازی خود قرار دهید و درصد فضایی که می خواهید به هر منطقه اختصاص دهید شروع کنید. سپس در مورد انواع تجهیزاتی که می خواهید در هر منطقه قرار دهید فکر کنید تا راه حل مناسب کفپوش را شناسایی کنید.

طبقه موجود خود را بررسی کنید
مهم است که از کفپوش فعلی در فضا آگاه باشید. شما باید لایه رویی و همچنین ساخت کفپوش را بررسی کنید. آیا کف بتنی، یک طبقه برجسته یا چوبی است؟ تعیین کنید که آیا کف نیاز به آمادگی قبل از تخمگذار دارد یا خیر.

زیرانداز
زیرانداز یک مانع عایق است که بین کفپوش سازه ای و کفپوش سالن بدنسازی که می خواهید نصب کنید نصب شده است.

نوع زیرانداز کاملاً به سطح و شدت استفاده در منطقه یا منطقه ورزشگاه بستگی دارد. اگر تجهیزات یا کف در معرض خطر آسیب قرار گیرد، در مناطق خاصی نیاز به زیرانداز خواهد بود. نواحی با وزنه آزاد احتمالاً به سطح بالایی از جذب ضربه نیاز دارند و بنابراین نیاز به لایه زیرین ضخیم‌تری دارند. در هر منطقه ای که خطر ضربه به کف یا تجهیزات وجود دارد، یک زیرانداز جذب ضربه نیز باید گذاشته شود.

چرخه زندگی کفپوش و تجهیزات بدنسازی
تجهیزات تناسب اندام اغلب دارای چرخه عمر سه، پنج یا هفت ساله در نظر گرفته می شوند. این بستگی به استفاده، نام تجاری و مشخصات دارد. توصیه می کنیم هزینه چرخه عمر کفپوش را در مرحله چیدمان در نظر بگیرید. این بدان معناست که شما مجبور نیستید کفپوش را از قبل از تجهیزات موجود در باشگاه تعویض کنید، که می تواند باعث ناراحتی زیادی شود.

کفپوش سالن بدنسازی Balwearie
چه نوع کفپوشی؟
سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که چگونه کفپوش تایل مهد کودک قرار است نصب شود؟

دو نوع اصلی کفپوش سالن بدنسازی وجود دارد:

کاشی کف لاستیکی
برای کفپوش های متوسط ​​تا ضخیم تر (هر چیزی بیش از 10 میلی متر)، کاشی های لاستیکی مربعی ساده گزینه ارجح هستند. بسیار مهم است که کاشی ها به صورت حرفه ای چیده شوند، زیرا اغلب باید به زمین چسبانده شوند. دلیل این امر این است که آنها به هم متصل نیستند. لبه ها باید به دقت بسته شوند تا از عدم وجود شکاف یا نقص اطمینان حاصل شود.

کاشی های لاستیکی بسیار سنگین کف سالن بدنسازی را نیز می توان با استفاده از صفحات اتصال محکم کرد. با این حال، برای اطمینان از یکنواختی، آنها همچنان باید به صورت حرفه ای چیده شوند.

کاشی کفپوش Premium 20 میلی متری Origin یک نمونه مناسب از کاشی های کف لاستیکی است. برای فضاهای استودیویی، مناطق تمرین کاربردی و مناطق کششی عالی است. این نه تنها دارای یک رویه مقاوم در برابر سایش است، بلکه باعث کاهش نیرو و ضربه در هنگام برخورد تجهیزات و شما به زمین می شود. اگر چه، توجه داشته باشید که این کاشی برای هیچ منطقه سقوط با ضربه زیاد مانند منطقه وزنه آزاد، منطقه قدرت و تهویه یا بلند کردن المپیک مناسب نیست. کاشی Origin 40mm High Impact برای این سبک های آموزشی بسیار مناسب تر است و به محافظت از کف و تجهیزات تا حد بسیار بیشتری کمک می کند.

مزیت کفپوش لاستیکی این است که در مقایسه با سایر محلول های کفپوش جامد نیاز به نگهداری کمی دارد. که یک امتیاز برای اپراتورها است.

رول کفپوش
رول‌های کف لاستیکی اغلب گزینه ارزان‌تری نسبت به کاشی‌ها هستند، اما نیاز به چسباندن دارند که می‌تواند بسته به اندازه فضا قیمت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و برای جا انداختن آن می‌تواند کار فشرده‌ای باشد.

رول های کفپوش سالن بدنسازی گاهی اوقات ترجیح داده می شوند زیرا ظاهر صاف تری به سطح کف می دهند زیرا اتصالات کمتری وجود دارد. اتصالات کمتر همچنین به این معنی است که شانس کمتری برای ایجاد شکاف یا شل شدن در اثر استفاده بعدی وجود دارد. این به یک طبقه فرعی تقریباً عالی نیاز دارد تا از آن پرداخت براق اطمینان حاصل شود.

رول کف 10 میلی متری Origin Premium یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال روکش صاف هستند. این نه تنها بادوام و انعطاف پذیر است، بلکه به دلیل مواد مورد استفاده، نسبت به سایر گزینه ها سازگارتر با محیط زیست است. ایده آل برای هر باشگاه ورزشی، منطقه ایروبیک، منطقه عمومی یا ورودی ساختمان.

کفپوش مسیر چمن
رنگ کف سالن بدنسازی و طرح های سفارشی
برخی از نوآورترین سازندگان صنعت، علاوه بر ارائه طیف گسترده ای از گزینه های رنگ، شروع به ارائه گزینه های کاملا سفارشی کرده اند. اینها می تواند شامل کمک های آموزشی مانند جعبه ها، نردبان های چابکی و مناطق کاربردی باشد. طرح‌های بزرگ‌تر مانند مسیرهای داخلی که برای LIFT Gyms نصب کرده‌ایم، می‌توانند گزینه‌ای عالی باشند. حتی شرکت‌هایی وجود داشته‌اند که محدوده‌هایی از کفپوش‌ها را توسعه داده‌اند که پانل‌های نورپردازی را برای ایجاد گزینه‌های تمرینی جدید ابتکاری ایجاد می‌کنند.

مطمئن شوید که رنگ کفپوش خود را در هر منطقه به دقت در نظر بگیرید. نوع فعالیتی که انجام خواهد شد و اینکه چگونه با بقیه هماهنگی دارد را در نظر داشته باشید

از دکور، و همچنین تمیز کردن این منطقه ممکن است نیاز داشته باشد.

با توجه به اینکه سازندگان از تکنیک‌های متفاوتی برای رنگرزی کف‌پوش لاستیکی استفاده می‌کنند، تغییر رنگ برخی از لاستیک‌های بی‌کیفیت‌تر پس از استفاده نسبتاً کم، غیرمعمول نیست.

کفپوش پیست چمن سالن های ورزشی LIFT

ادغام، لبه و گوشه
جنبه دیگری که باید به آن توجه کرد نحوه ادغام کفپوش با بقیه کف اطراف آن است. حرکت بین مناطق باید به دقت در هنگام انجام برنامه ریزی برای کاهش خطرات سفر بررسی شود. اگر گوشه ها و لبه ها جایی نیستند که کف به دیوار می رسد، باید به خرید کاشی های گوشه و لبه اضافی توجه کنید.

بودجه
مثل همیشه، گزینه های پرمیوم و بودجه در دسترس هستند. مهم است که کیفیت و هزینه را با یکدیگر مقایسه کنید. کفپوش ممکن است در نگاه اول گران به نظر برسد. با این حال، وقتی ارزش کف زیرین و تجهیزاتی که برای محافظت از آن وجود دارد را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که این یک هزینه ضروری است.

همچنین مهم است که نه تنها هزینه اولیه کفپوش، بلکه استفاده از هر منطقه و طول عمر کفپوش را در نظر بگیرید. برخی از کفپوش‌ها ممکن است گران‌تر باشند، اما می‌توانند دو برابر بیشتر دوام بیاورند، بنابراین در طول عمر خود به عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر عمل می‌کنند.

مهمترین نکته برای هر کسی که به فکر خرید کفپوش سالن بدنسازی است این است که از فضا برای چه استفاده می شود؟ برای تلاش و کمک، انواع کفپوش های موجود در سالن بدنسازی را به سه دسته تقسیم کرده ایم:

کفپوش سالن بدنسازی

1. کفپوش تناسب اندام
کفپوش تناسب اندام یا کفپوش کاربردی باید همه کاره و با کارایی بالا باشد. این اغلب می تواند یک دکل کاربردی را در داخل فضا ترکیب کند. کفپوش مورد نیاز برای این کار به طور ایده آل از کف زیر محافظت می کند و مقداری جذب ضربه را برای تجهیزات و کاربر فراهم می کند. اغلب، این منطقه دارای نشانه هایی است که طراحی شده و در کفپوش بریده شده است. نمونه هایی از این نردبان ها و دایره های حرکتی هستند. همیشه برخی از افراد را وادار می‌کنید که با اضافه کردن وزنه‌های سنگین‌تر از این منطقه به عنوان یک ناحیه وزن آزاد استفاده کنند. لطفاً توجه داشته باشید که اگر این اتفاق بیفتد تأثیر مضری روی کفپوش خواهد داشت.

در مناطقی که وزن‌های سنگین کمی استفاده می‌شود، کاشی‌هایی بین 6 تا 10 میلی‌متر را توصیه می‌کنیم. این برای محافظت از کف و تجهیزات در برابر ضربه های تصادفی است.

یکی از ویژگی های مهم این نوع کفپوش این است که باید در برابر رطوبت مقاوم باشد. زمانی که کاشی های کفپوش گرانولی ورزشی کف لاستیکی به اندازه کافی در برابر آب مقاوم نباشند، می تواند منجر به محیطی ناخوشایند و غیربهداشتی شود. همچنین باید سطح مناسبی از چنگ زدن وجود داشته باشد تا بتوان حرکات پویا را با خیال راحت انجام داد.

تنظیم عملکردی کفپوش تناسب اندام چمن مسیر وزن آزاد
2. کفپوش وزنه های آزاد
کفپوش با وزن آزاد خاص برای هر ناحیه ای که احتمال رها شدن وزنه های سنگین در آن وجود دارد ضروری است. کفپوش با وزن آزاد ضخیم ترین کفپوشی است که ما برای مصارف خانگی یا تجاری توصیه می کنیم و حداقل 20 میلی متر ضخامت خواهد داشت.

کفپوش با وزن آزاد در سالن‌های ورزشی به اندازه 500 در 500 سانتی‌متر مربع و کاشی‌های سیاه متراکم است. این کاشی در سه گزینه ضخامت: 10، 20 یا 40 میلی متر عرضه می شود. در حالی که ضخامت 10 میلی متری به طور واقعی فقط از کف زیرین محافظت می کند و نه از دمبل یا صفحه وزن، 20 و 40 میلی متر از کف و محصولات تا حدی محافظت می کند.

جذب ضربه در این کفپوش می تواند محدود باشد، بنابراین هنگامی که وزنه ای به زمین برخورد می کند، ضربه به طور کامل جذب نمی شود. شوک به وزن باز می گردد و به مرور زمان عمر وزنه را کوتاه می کند. ما قویاً محلول کفپوشی را توصیه می کنیم که ضخامت بیشتری داشته باشد یا طرحی برای افزایش جذب ضربه داشته باشد.

کفپوش Free Weight سنگین ترین وظیفه در بین انواع کفپوش های موجود است. بیشترین ضربه و حجم سایش را تحمل خواهد کرد. اگر در یک محیط مسکونی هستید، ارتعاش و برخورد وزنه ها با زمین بسیار آزاردهنده خواهد بود. کفپوش با وزن آزاد خوب لرزش ها را به حداقل می رساند و صدای ضربه را کاهش می دهد. حتما یک سر برای مشاهده انواع کفپوش اداری به https://www.rajanews.com/news/353510/بهترین-کفپوش-اداری-و-خصوصیات-آن بزنید

کفپوش سالن بدنسازی با دمبل

3. چمن پیست اسپرینت
یکی از گزینه‌های کف‌پوش با رشد سریع، چمن‌های اسپرینت مسیر یا Astro Grass است. این نوع کفپوش به کاربران این امکان را می دهد که کارهای پرولر و سورتمه را در داخل خانه انجام دهند.

این مسیرها از یک پلاستیک سایش سخت ایجاد می‌شوند که برای تقلید از مقاومت چمن در شبکه‌ای کاشته شده است. این نوع کفپوش بسیار نازک است (بیش از 10 میلی متر) و هیچ ضربه ای را جذب نمی کند. با این حال، این مسیرها در رنگ‌های زیادی موجود هستند و با علامت‌گذاری کف کاملاً قابل تنظیم هستند. که آنها را از نظر بصری چشمگیر و همچنین بسیار متنوع می کند.

راه حل های کفپوش سالن بدنسازی خانگی
نوع تجهیزاتی که در سالن بدنسازی خانه خود نصب کرده اید، تعیین کننده اصلی در مورد کفپوش پیشنهادی خواهد بود. ما نصب کفپوش لاستیکی را توصیه می کنیم، خواه این کاشی کف 20 میلی متری، کاشی کف 40 میلی متری یا حتی یک رول 10 میلی متری باشد. کفپوش لاستیکی در حین تمرین چسبندگی بیشتری به شما می دهد، به شما امکان می دهد حرکات پویا انجام دهید و از تجهیزات خود محافظت می کند.

کفپوش لاستیکی یک گزینه عالی برای سالن های بدنسازی خانگی است زیرا به کاهش صدا/ارتعاش هر گونه وزنه ای که بر روی زمین می افتد کمک می کند، بادوام است و تاثیر آن بر وسایل شما را کاهش می دهد.

originfitness