همه ما تصویری از موکت های قدیمی را داریم که در دهه 1960 راهروهای ورودی را پوشانده بود.

امروزه، این پوشش کف با پرداخت های جدید دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

الگوهای گلدار با رنگ های مد روز جایگزین شده اند. در نتیجه، موکت بار دیگر جای خود را در محیط کار باز می کند.

روی یک طبقه اداری که مدرن شده و کاملاً مناسب فضای باز یا اتاق جلسه است تمرکز کنید!

خرید موکت اداری چه مزایایی دارد؟
وقتی به موکت فکر می کنید اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند راحتی و گرمای آن است.

با استفاده از آن، کف های سرد متعلق به گذشته است و یک محیط دنج و راحت اکنون امکان پذیر است. اما موکت فراتر از جنبه راحتی خود، استدلال های دیگری نیز دارد!

موکت های جدید - چه از الیاف طبیعی، چه از الیاف گیاهی و چه از الیاف مصنوعی - به راحتی نگهداری می شوند.

مقاوم در برابر لکه، پس از یک جاروبرقی سریع و شامپو کردن دوباره عالی به نظر می رسند.

یکی دیگر از مزایای غیرقابل انکار موکت؟ توانایی آن در عایق صدا و بهبود آکوستیک! ایده آل برای محیط حرفه ای


مدلی که توسط شریک ما Balsan ساخته شده است
این پوشش بسیار کاربردی در آپارتمان ها، در کاهش صدای پا موثر است (مثلاً برخلاف پارکت). و وقتی می دانید که سر و صدا بخشی از زندگی روزمره در یک اداره، به ویژه در یک فضای باز است، احتمالاً موکت موثرترین راه حل برای این مشکل است. پاشنه های روی زمین، صندلی های کشیده و حتی آلودگی صوتی کاهش می یابد.

بازی با رنگ‌های مختلف موکت نیز می‌تواند تابلوسازی را در یک فضا بهبود بخشد. در واقع، می توانید از این پوشش کف برای مشخص کردن مسیرهایی که باید دنبال کنید یا برای نشان دادن جدایی بین دو مکان استفاده کنید.

موکت نیز به راحتی پهن می شود، به خصوص زمانی که به صورت کاشی تحویل داده شود.

در نهایت، موکت ترکیبات آلی فرار (VOCs) منتشر نمی کند، که کیفیت هوا را در محل کسب و کار شما حفظ می کند.

همچنین طیف وسیعی از متریال، رنگ و ضخامت برای انتخاب . بهترین موکت های مخصوص فضای اداری وجود دارد تا بتوانید موکت مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در نتیجه، برای ایجاد فضایی هماهنگ با سایر عناصر تزئینی در دفتر ایده آل است.

معایب آن چیست؟
عیب اصلی موکت این است که تمیز کردن آن دشوار است. لکه قهوه در بیشتر موارد قسمت آسیب دیده موکت را خراب می کند. از این رو، نیاز است که همیشه برخی از محصولات اضافی را در دسترس داشته باشید تا منطقه آسیب دیده جایگزین شود.

در کدام فضاهای اداری می توان از موکت استفاده کرد؟
کاشی های موکت در ادارات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در رنگ‌های مختلف موجود هستند، این مزیت را دارند که قابل تغییر هستند و بنابراین در صورت وجود، دسترسی به طبقه فنی را تسهیل می‌کنند.

خواص آکوستیک آنها را می توان با اضافه کردن زیرانداز افزایش داد!

برخی از آنها که کاشی های سربی نامیده می شوند با چسبی به نام "چسب ماهی" قرار می گیرند که به آنها اجازه می دهد مستقیماً روی کف دفتر نصب شوند. اینها به ویژه در اتاق های کار و فضاهای باز جالب هستند. آنها همچنین می توانند برای پوشش کف یک دفتر شخصی انتخاب شوند.

اما در انتخاب رنگ دقت کنید! برای جلوگیری از تاریک شدن بیش از حد اتاق، ما سایه های روشن و ملایم را ترجیح می دهیم که احساس آرامش را القا می کند.


موکت اداری بالسان - مجموعه باران
کاشی موکت نیز وجود دارد. این اغلب در هتل ها، رستوران ها و مغازه های لوکس استفاده می شود. مزیت اصلی آن؟ انتخاب گسترده ای از رنگ ها و الگوها. با این حال، نیاز به مراقبت ویژه و استفاده از محصولات خاص برای زنده نگه داشتن رنگ ها دارد!

چگونه موکت را برای دفتر خود انتخاب کنیم؟
برای انتخاب پوشش کف ابتدا باید فضا را مشخص کرد.

کف اتاق جلسات همان ویژگی های فضای باز یا راهرو را ندارد.

به عنوان مثال، قیمت موکت هتلی منطقه پذیرش را در نظر بگیرید - این منطقه ای است که تصویر و ارزش های شرکت شما را منتقل می کند. بنابراین ضروری است که موکتی را انتخاب کنید که از نظر زیبایی، شیک، مقاوم و بادوام باشد. شما همچنین می توانید الگوهایی را انتخاب کنید که نشان دهنده لوگو یا رنگ های برند شما باشد!


اجازه دهید خود را با موکت های رنگارنگ و پر زرق و برق وسوسه کنید
برای سایر مناطقی که مردم از آنجا عبور می کنند، مانند ورودی ها یا راهروها، انتخاب پوشش جامد مقاوم در برابر سایش و پارگی روزانه نیز مهم است.

اتاق‌های جلسه نیز مکان‌های بسیار خاصی هستند که باید هم از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر و هم آرامش‌بخش باشند. برای دستیابی به این هدف، توصیه می کنیم که کفپوش راحت با خواص آکوستیک عالی را انتخاب کنید. برای مثال، کاشی‌های موکت را با رنگ‌های خنثی و زنده انتخاب کنید که نگهداری آن‌ها آسان باشد.

نکته ما برای عالی نگه داشتن دکوراسیون شما؟ انواع موکت پرزبلند با رنگ روشن انتخاب کنید. چرا؟ زیرا رنگ‌های تیره‌تر معمولاً خرده‌ها و گرد و غبار را بیرون می‌آورند و در نور خورشید محو می‌شوند.

کف های طرح دار نیز ترجیح داده می شوند زیرا در پنهان کردن لکه های کوچک موثرتر هستند.

روندهای اصلی در میان تولیدکنندگان موکت
موکت یک دارایی تزئینی واقعی است و به طور مداوم در حال مدرن شدن است. رنگ‌ها، قالب‌ها، الگوها، ضخامت‌ها... اکنون به روش‌های بی‌نهایتی برای ایجاد فضایی گرم در فضاهای کاری موجود است. روند فعلی؟ موکت هایی با جلوه های مادی و تضاد بین مات و براق.

آنها در راهروهای ورودی و رنگ ها عالی به نظر می رسند برای رعایت نکات به اینجا مراجعه کنید و مطالب را بخونید.

موکت در سالن استراحت
ما همچنین عاشق موکت هایی هستیم که جرات گرافیکی دارند! این موکت‌ها با الهام از هنر دکو یا انتزاع به سبک موندریان، برای روشن‌تر کردن اتاق جلسه یا فضای اختصاص داده شده به کنفرانس عالی هستند.

در سبکی دیگر، برخی از فضاهای کاری دارای فضایی پاپ با کاشی هایی هستند که بین رنگ های روشن و طبیعی متناوب می شوند. نارنجی، زرد یا قرمز... این سایه ها نور را به فضاهای مشترک می آورند!  برای موکت های مخصوص فضای اداری بافت های سنتی آفریقایی نیز برای پوشاندن فضاهای درجه سوم مورد بازبینی قرار می گیرند. قهوه ای پوست، بژ گرانیتی یا خاکستری چخماق... این رنگ ها طبیعت را به فضای باز می آورند.

روند اصلی دیگر تمرکز بر مواد پایدار است. در واقع، حتی در دنیای موکت، تمرکز فزاینده ای بر کاهش مصرف انرژی وجود دارد.

چگونه می توانید با این کفپوش مسئولیت پذیر باشید؟ با استفاده مجدد از کاشی هایی که آسیب ندیده اند و کاشی های جدید با کیفیت بهتر را اضافه کنید. روشی موثر و کم هزینه برای دادن ظاهری تازه به فضاهای کاری و در عین حال محدود کردن اثرات زیست محیطی!

منبع: https://www.isospace.fr/en/comment-choisir-la-moquette-pour-ses-bureaux/