این وبلاگ شامل مقالات ارزشمند در مورد حوزه دکوراسیون داخلی می باشد

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

انواع الیاف موکت های مختلف

انواع الیاف موکت

 

کیفیت و ماندگاری موکت کاملا وابسته به الیاف به کار برده شده در ساخت آن می باشد. در حال حاضر برندهای مختلفی دست به تولید انواع موکت رول،انواع موکت تافتینگ، موکت تایل می زنند و الیاف موکت نیز به اندازه طرح، رنگ و اعتبار برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسته به نوع کاربری موکت ها راحت تر می توان جنس مناسبی را انتخاب نمود. برای مثال برخی از الیاف ها موکت را برای محیط های پررفت و آمد مناسب تر خواهند نمود و برخی الیاف ها نیز برای موکت های مورد استفاده در محیط های کم تردد به کار برده می شوند. در ادامه با برخی از الیاف های پراستفاده در زمینه تولید موکت آشنا خواهیم شد:

 

الیاف موکت پلی آمید Polyamide

الیاف نایلون یا پلی آمید برگرفته از پلیمرهای مصنوعی است که در زمینه ساخت موکت به کار برده می شود. از این الیاف برای ساخت موکت هایی استفاده می شود که در کف محیط هایی چون هتل ها، دفاتر اداری، فروشگاه ها و سازمان ها که تردد زیاد است مورداستفاده قرار می گیرند. این الیاف مقاومت مطلوبی را در برابر کوبیدگی و ساییدگی از خود نشان خواهد داد و به راحتی کثیف نمی شود. از دیگر نقاط مثبت الیاف نایلونی می توان به طول عمر بالا، خاصیت ارتجاعی، دارای استاندارد مقاومت گسترش حریق، مقاومت در برابر خورندگی و کهنگی و ثبات رنگی اشاره نمود.

الیاف موکت پلی پروپیلن Polypropylene( P.P)

دومین الیاف مورد استفاده در ساخت موکت الیاف پلی پروپیلن یا اولفین می باشد. این الیاف اگر چه کمی از نظر کیفیت از الیاف پلی آمید پایین تر است اما با این حال قیمت مناسبی که داشته آن را بسیار پرطرفدار نموده است. این الیاف از ثبات رنگ خوبی برخوردار می باشد و الکتریسیته ساکن را کاهش خواهد داد. این الیاف در مقایسه با الیاف پلی آمید دارای استاندارد مقاومت حریق کمتری است و مقاومت مطلوب در برابر همه لکه ها به غیر از لکه های روغنی ، عدم جذب رطوبت و نیز قیمت مناسب از ویژگی های بارز این الیاف می باشد.


الیاف موکت پلی استر Polyester

به طور معمول از این الیاف در ساخت انواع موکت رولی و موکت تایل استفاده می شود. این الیاف اگر چه مقاومت مطلوبی را در مقابل لکه از خود نشان خواهد داد اما در مقابل ساییدگی و کوبیدگی چندان مقاوم نمی باشد. موکت های ساخته شده با الیاف پلی استر برای محیط های پررفت و آمد مناسب نمی باشد. مقاومت این الیاف در مقابل رطوبت، کپک زدگی، بید مطلوب می باشد اما به نسبت الیاف پلی آمید و پلی پروپیلن پایین تر است.

الیاف موکت پشم (Wool)

 

         این الیاف را می توان در زمینه تولید موکت گرانترین الیاف دانست. الیاف پشمی با وجود برخورداری از لطافت، نرمی، انعطاف پذیری و استقامت مطلوب شرایط نگهداری دشوارتری به نسبت دیگر موکت ها خواهد داشت. در صورت نگهداری این الیاف در جایی مرطوب و نامناسب خیلی زود آسیب خواهد دید و مورد حمله حشرات قرار خواهد گرفت. از بین مزایای این الیاف نیز می توان به دوام بالا، استاندارد مقاومت حریق بالا، الیاف طبیعی، قابلیت شستشو اشاره نمود. در ساخت موکت هایی با این الیاف، تقریبا 80 درصد از الیاف پشم و 20 درصد از پلی آمید استفاده می شود. به طور معمول این موکت ها را می توان انتخابی مناسب برای اماکن لوکس و هتل های ۵ ستاره به شمار آورد.

برای دیدن انواع موکت و خرید موکت گامان تزیین جاوید گزینه مناسبی است

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر

راه های محافظت از کفپوش های چوبی

اکنون اکثر خانواده‌ها برای زیباتر شدن منزل خود به سراغ کف‌پوش‌های چوبی می‌روند، اما به‌سرعت و در مدت‌زمان محدودی به دلیل عدم آگاهی در مورد شیوه‌های نگهداری از این تولیدات، کف‌پوش‌ها ی گامان تزیین جاوید خراب یا بی‌کیفیت شده و آسیب می‌بینند. حال‌آنکه با انجام راهکارهایی می‌توان از ایجاد صدمه به این عناصر زیبایی پیشگیری نمود.

اگر شما نیز منزل خود را با این زیباهای بی‌بدیل آراسته‌اید و به دنبال راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی هستید، این مطلب به شما در این مورد به‌خصوص، کمک فراوانی می‌کند.

عدم شستن کف‌پوش‌های چوبی:

یکی از راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی عدم شستشوی و ممانعت از برخورد آب به آن‌ها می‌باشد. برخی از کف‌پوش‌های چوبی از جنس پارکت هستند و به دلیل اینکه پارکت‌ها با چسب به کف خانه چسبانده می‌شوند، به آب حساس بوده و با کوچک‌ترین برخورد رطوبت، متورم شده و متأسفانه به حالت اولیه هم بازنمی‌گردند.

برای تمیز کردن کف‌پوش‌های چوبی از دستمال نمدار استفاده کنید و توجه داشته باشید که از قبل آب دستمال را کامل گرفته باشید و بلافاصله نیز بعد از تمیز کردن با دستمال نمدار، کف زمین را خشک‌کنید و نگذارید رطوبت به مدت طولانی بر روی سطح بماند.

پرهیز از استفاده برخی مواد شوینده:

به‌منظور محافظت از کف‌پوش‌های چوبی از مواد شوینده بسیار قوی استفاده نکنید، کف‌پوش‌ها مقاومت خوبی در برابر این مواد شیمیایی نداشته و کیفیت اصلی خود را از دست می‌دهند.

همچنین توصیه می‌کنیم که از مواد شوینده به‌صورت مایع نیز استفاده نکنید، زیرا به درزهای کف‌پوش شما نفوذ کرده و کم‌کم باعث خرابی آن از پایه می‌شود.

 

ممانعت از برخورد اشیاء تیز:

باید بسیار مراقب بود که اشیای نوک‌تیز روی کف‌پوش‌های چوبی ساییده نشوند، زیرا در صورت تماس به‌ویژه کف‌پوش‌هایی که از جنس چوب هستند، به‌سرعت خراشیده شده، به‌گونه‌ای که آسیب به‌جامانده به‌هیچ‌وجه قابل‌ جبران و ترمیم نیست.

استفاده کردن از فرش:

یکی از راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی استفاده از فرش بر روی سطح‌های پرکاربرد بوده که عبور و مرور زیادی بر روی آن صورت می‌گیرد. برای محافظت بیشتر از کف‌پوش‌های چوبی و همچنین دیزاین کف منزل خود، از فرش استفاده کنید تا به عبارتی با یک تیر دو نشان بزنید، هم از کف‌پوش خود محافظت جانانه‌ای بنمایید و هم از ترکیب و هارمونی ایجادشده بین کف‌پوش و فرش نهایت لذت را ببرید.

عدم استفاده از بخار شوی به‌منظور تمیز کردن کف‌پوش‌های چوبی:

افراد مختلف فکر می‌کنند که یکی از بهترین راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی به‌جای شستن آن‌ها استفاده از بخار شوی می‌باشد. به همین دلیل اکثراً از بخار شوی برای نظافت کف خانه خود بهره می‌برند که در صورت داشتن کف‌پوش‌های چوبی کار بسیار اشتباهی است، زیرا بخار شوی به دلیل داشتن رطوبت بالا مانند آب باعث آسیب جدی به کف‌پوش‌ها می‌شود.

رطوبت بالای بخار شوی به‌راحتی جذب کف‌پوش‌های چوبی و پارکت شده و باعث آسیب دیدن لایه‌هایی از این عناصر می‌شود. پس به‌هیچ‌عنوان از بخار شوی به‌منظور تمیز کردن کف‌پوش‌های چوبی استفاده نکنید.

 

 

 

 

ایجاد محافظ برای پایه‌های مبل:

یکی از مواردی که به‌سرعت باعث آسیب دیدن کف‌پوش‌های چوبی می‌شود، پایه‌های مبل به علت فشار مضاعف و احتمالاً نقاط تماسی قوی و زبر است. پیشنهاد می‌شود در صورت داشتن مبل، زیر پایه‌های آن محافظ‌های نرمی مانند پد چندلایه قرار دهید تا به کف‌پوش‌های شما آسیبی نرسد.

تعمیر به‌موقع کف‌پوش‌های چوبی در صورت خرابی:

در ادامه راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی به‌منظور افزایش طول عمر گران‌بهای آن‌ها، تعمیر به‌موقع هنگام خرابی و آسیب‌دیدگی می‌باشد. این کف‌پوش‌ها درزمان بروز خرابی به‌سرعت باید تعمیر شوند تا از انتشار سریع صدمات وارده به نقاط دیگر پرهیز شود.

پس سعی کنید به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن خرابی را به متخصصان امر اطلاع داده تا قبل از پیشرفت آسیب، جلوی خسارت بیشتر گرفته شود.

در آخر شما میتوانید برای خرید کفپوش pvc به وبسایت شرکت گامان تزیین جاوید مراجعه نمایید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر

نکات انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط

استفاده از چمن مصنوعی در یک دهه اخیر بسیار رعایت شده است. عمده استفاده‌ها مربوط به اماکن عمومی مکان هایی که جنبه استفاده همگانی دارند بوده است. آیا چمن مصنوعی برای حیاط خانه مناسب است؟ سوال فوق را قبل از خرید چمن مصنوعی پاسخ دهید. نظر شما چیست؟ در این مطلب  بررسی نکات لازم در خصوص چمن مصنوعی مناسب حیاط را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

نکات انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط خانه

 

چمن مصنوعی می تواند جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی برای حیاط ساختمان خانه و منازل باشد. اغلب ساختمان ها و منازل دارای حیاط های سنگ فرش و یا موزاییک و سایر مصالح ساختمانی می باشد. در این بین برخی ترجیح می دهند که از چمن برای حیاط خانه استفاده کنم. ازآنجایی که چمن طبیعی نیاز به مراقبت بسیار دارد و در همه فصول سال سرسبز نیست لذا برخی روی به چمن مصنوعی می‌آورند. چمن مصنوعی زمین که می‌تواند یک کفپوش مناسب برای حیاط خانه باشد سرسبزی فضای خانه را نیز حفظ می کند. اما اینکه چه چمنی برای حیاط ساختمان و منزل مناسب است را در ادامه بررسی می کنیم.

 

بهتراست برای خرید چمن مصنوعی که برای حیاط خانه در نظر می‌گیرید از لحاظ الیاف تراکم متعادلی داشته باشد. اگر نخواهید خیلی هزینه کنید می توانید از چمن های مصنوعی با الیاف با تراکم معمولی و متوسط استفاده کنید اما در صورتی که بتوانید هزینه کنید و از لحاظ داشته باشید از چمن مصنوعی با الیاف با تراکم بالا و همچنین پرزهای بلند می توانید استفاده کنید.

بزرگترین مزیت چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی عدم نیاز به آبیاری مداوم برای حفظ سرسبزی حیاط خانه می باشد. گذشته از اینکه چمن طبیعی در تمام فصول سال ممکن است و نشاط همیشگی را نداشته باشد.

 

از آنجایی که حیاط خانه در اغلب ساختمان ها و منازل یک فضای باز به شمار می رود بنابراین چمن مصنوعی که برای حیات انتخاب می کنید باید مقاومت لازم را در برابر انواع آب و هوا داشته باشد. باید در برابر آب هوای گرم همچنین آب و هوای سرد در فصول گرم و فصول سرد سال نظیر تابستان و زمستان مقاوم باشد. همچنین باید از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد.

 

بسیاری از شرکت ها از چمن مصنوعی با پرکننده هایی مانند ماسه و شن که از الیاف های مفید مانند الیاف نارگیل و الیاف پنبه تولید و به بازار عرضه می کنند این نوع چمن ها برای حیاط خانه بسیار مناسب است. از آنجایی که حیاط خانه نزدیک به سلامت انسان می باشد لذا اینکه از چه نوع چمن مصنوعی برای حیاط خانه استفاده کنید بسیار مهم است زیرا به طور مستقیم با سلامت انسان سر و کار دارد. در نتیجه بهتر است از یک جنس چمن مصنوعی استفاده کنید که حتی برای کودکان نیز مضر نباشد. برخط من های مصنوعی ممکن است ایجاد حساسیت های فصلی در افراد سنین پایین به سنین بالا کنند این موارد را نیز باید در نظر بگیرید.

از چمن مصنوعی می توانید در بین سنگ فرشهای حیاط خانه در خانه های ویلایی استفاده نمایید. همچنین در بسیاری از موارد دیده می شود که افراد از چمن مصنوعی برای راه پله های ورودی ساختمان حیاط خانه استفاده می نمایند این مورد نیز یکی از کاربردهای دیگر آن است.

جنس چمن مصنوعی که مناسب حیاط خانه باشد باید حتماً از وزن مناسبی برخوردار باشد و مقاومت بالایی داشته باشد. میزان دیتکس. باید بالا باشد. تا در برابر فرسایش مقاوم باشد.

نکات دیگری که برای چمن مصنوعی حیاط خانه باید در نظر بگیرید نکات مربوط به نصب چمن مصنوعی و اجرای آن ها می باشد. باید دقت کنید که حیاط خانه را قبل از نصب و اجرای چمن مصنوعی به خوبی زیرسازی و آماده کنید تا طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر