این وبلاگ شامل مقالات ارزشمند در مورد حوزه دکوراسیون داخلی می باشد

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

محافظت از کفپوش چوبی

با محافظت از کفپوش های چوبی در برابر عوامل آسیب رسان، می توان طول عمر و ماندگاری چوب را افزایش داد. قبل از اینکه سطح کفپوش ها پر از خراشیدگی، لکه و …. بشود اقدامات احتیاطی را برای کف چوبی انجام دهید.

۱-محافظت از کفپوش های چوبی در برابر آلودگی

نظافت منظم ساده ترین راه برای حفظ کیفیت کفپوش های زیبا و گران قیمت خانه است. به خصوص پس از مهمانی و مراسم حتما کف خانه را تمیز کنید. باقی ماندن بقایای مواد غذایی، گرد و خاک، ریختن مایعات و …. از مواردی هستند که به شدت کفپوش ها را در معرض تخریب قرار می دهند.

 

۲-استفاده از پادری برای محافظت از کفپوش های چوبی

برای محافظت از کفپوش های چوبی جلوی ورود گرد و خاک به داخل را بگیرید. گرد و خاک دشمن کفپوش های چوبی است. غبارات ریز به مرور روی سطح کفپوش را پر از خط و خراشیدگی می کنند. به طور مرتب و روزانه کف خانه را جارو کنید تا اثری از آشغال روی کفپوش باقی نماند.

۳-کوتاه کردن ناخن حیوانات برای محافظت از کفپوش های چوبی

حیوانات خانگی کابوس مبل های پارچه ای هستند ولی آیا می دانستید همین سگ و گربه های شیطان و بازیگوش چه آسیبی به کفپوش های چوبی می رسانند؟ حیوانات کف خانه را خراش می دهند و به مرور سطح کفپوش پر از خش های ریز می شود.

۴-مراقبت از کفپوش های با فرش و موکت

از قالیچه های کوچک یا قطعه ای موکت پرز بلند برای دکوراسیون منزل استفاده کنید به این ترتیب سطح کفپوش ها هم به خوبی حفظ می شود. این سبک طراحی در بسیاری از ساختمان های لوکس هم دیده می شود. ترکیب فرش و موکت با کفپوش چوبی حس لوکس بودن را در فضا جاری می کند. از همین ویژگی برای جلوگیری از صدمه به کفپوش ها نهایت استفاده را داشته باشید.

منبع : https://gamantj.com/protection-of-wooden-floors/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر

چمن مصنوعی پشت بام طراحی مدرن در بام های قدیمی

بهره برداری از همه فضاهای داخلی و خارجی ساختمان دغدغه بسیاری از طراحان داخلی است. با توجه به کوچکتر شدن زیربنای ساختمان ها در شهرهای بزرگ، هنوز هم می توانید فضای سبز اختصاصی خود را داشته باشید. چمن مصنوعی پشت بام ایده ای خلاقانه برای استفاده از فضایی فراموش شده است. این محصول یک پشت بام متروکه را تبدیل به فضایی دنج و دوست داشتنی می کند. خرید چمن مصنوعی چندان هزینه بر نیست ولی بدون تردید این هوشمندانه ترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

طراحی بام سبز در شهرهای بزرگ ایده ای خلاقانه برای بهره برداری از همه فضاهای موجود در یک ساختمان است. پدیده آپارتمان نشینی و زندگی در برج ها و آسمانخراش ها با همه مزایایی که دارد می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. کمبود فضای سبز و زمین بازی کودکان یکی از این موارد است. محوطه سازی با قیمت چمن مصنوعی و طراحی فضای سبز در بام خانه ها دو ایده کاربردی برای ایجاد فضایی مخصوص بازی کودکان است. چمن مصنوعی پشت بام حتی در ساختمان های کوچکتر و بدون محوطه هم قابل اجراست. خرید چمن مصنوعی برای زیباسازی محوطه و طراحی فضای سبز بسیار رایج است ولی شاید در مورد پشت بام سبز کمتر شنیده باشید.

 

به طور سنتی استفاده چندانی از بام ها نمی شود. مکانی برای نصب کولر، انباری یا …. رایج ترین راه های استفاده از بام های قدیمی است. در حالی که با کمترین هزینه می توانید این فضای به درد نخور را تبدیل به پر طرفدارترین فضای ساختمان کنید. اینجا مکان مناسبی برای بازی بچه های کوچکتر است و می توان پاتق جوانترها هم باشد. هزینه اولیه نصب چمن مصنوعی یکبار پرداخت می شود ولی تا سال ها می توانید از محوطه سبز پشت بام استفاده کنید. هزینه نگهداری از چمن مصنوعی در مقایسه با گیاه کاشته شده به مراتب کمتر است. دیگر نیازی به پرداخت هزینه های چمن زنی و کود پاشی ندارید.

منبع : چمن مصنوعی پشت بام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر