این وبلاگ شامل مقالات ارزشمند در مورد حوزه دکوراسیون داخلی می باشد

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

خرید کفپوش مخصوص آزمایشگاه

به منظور پیشگیری از موقعیت ها و اطمینان از انجام دقیق و کارآمد آزمایشگاه در هنگام ساخت آزمایشگاه ، مهم است که موارد احتمالی را پیش بینی کرده و همیشه طراحی ، مواد و لوازم جانبی را در نظر بگیریم. فراموش نکنید: کف آزمایشگاه نیاز به توجه ویژه دارد ، رعایت برخی مقررات الزامی است. در این مقاله ما در مورد شیوه های آزمایشگاهی خوبی صحبت می کنیم که باید هنگام نصب کف و بهترین راه حل های کف آزمایشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

کفپوش وینیل آزمایشگاه و اتاق عمل

مقررات ساخت و ساز برای کفپوش آزمایشگاهی
آزمایشگاه مکان بسیار سختی است. در چنین محیط کاری ، باید تمیز و مرتب نگه داشته شود. هم دیوارها و هم کف باید بدون لکه باشد و افرادی که وارد آزمایشگاه می شوند نیز باید تمیز نگه داشته شوند. این امر به دقت نتایج تجربی کمک می کند.

مقررات مشترک

کف مناسب برای استفاده در آزمایشگاه ها باید صاف ، تمیز کردن آسان ، گوشه های گرد در تخته های زیرین (پایه بهداشتی) ، عاری از برآمدگی در محل اتصال آن با دیوارها و اتصالات مهر و موم شده باشد. پوشش ایده آل باید حداقل 2 میلی متر ضخامت و همگن داشته باشد ، به طوری که سایش مواد مختلف را در معرض سطح قرار ندهد. برای تمیز کردن نظافت رنگ های روشن توصیه می شود.

الزامات بهداشتی

آزمایشگاه های حرفه ای الزامات بسیار بالایی برای رعایت بهداشت داخلی دارند ، زیرا گرد و غبار تأثیر ناچیزی در انجام آزمایشات و نتایج خواهد داشت. به خصوص در آزمایشگاه های شیمیایی یا بیولوژیکی ، کمی گرد و غبار ممکن است باعث آلودگی محصول شود ، بنابراین نیازهای بالایی را به مواد دکوراسیون داخلی می دهد.

الزامات عملکردی

اگر این آزمایشگاه شامل تجهیزات الکترونیکی یا آزمایشگاهی با ابزار دقیق باشد ، الکتریسیته ساکن در اتاق مجاز نیست. زیرا حتی کمی الکتریسیته ساکن ممکن است باعث ایجاد اختلال در دستگاه شود یا حتی قطعات الکترونیکی خوب را بسوزاند.

الزامات ظاهر

در چنین آزمایشگاه بسیار حرفه ای ، ظاهر دومین نیاز است. در عین حال ، دکوراسیون آزمایشگاه بر جلوه زیبا و کفپوش پی وی سی شیک یا گرم تأکید نمی کند ، بلکه ویژگی های حرفه ای بودن را نشان می دهد. علاوه بر این ، برخی از آزمایشگاهها ممکن است رنگی را انتخاب کنند که در برابر خاک مقاوم نباشد ، تا بتوانند به موقع آلودگی زمین را پیدا کنند تا بتوان به موقع با آنها برخورد کرد.

بهترین راه حل های آزمایشگاهی طبقه
در موارد بازسازی یا بازسازی ، لازم است مطمئن شوید که هر منطقه دارای موارد زیر است:

طبقات کاملاً جدید ، به ویژه در ساختمانهایی که قبلاً به مصارف دیگر اختصاص داده شده بود.

کفها یا روکشها به صورت یک تکه ، بدون اضافات ، اتصالات ، مجموعه ها. هر گونه تورفتگی می تواند باعث نشت مواد خطرناک شود.

توصیه شده ترین مواد کف برای آزمایشگاه:
کفپوش وینیل ESD Seat Seated Seated Seated. آنها با دوام و مقاوم در برابر تردد ، ضد استاتیک دائمی ، مقاوم در برابر آتش ، مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، پایدار در برابر تغییرات دما هستند.

طبقه وینیل Huiya ESD

دال بتنی (بتنی) با روکش اپوکسی. دارای مقاومت بالا در برابر ترافیک سنگین ، مقاومت شیمیایی و تضمین نشت صفر است.

ملات های رزینی سیمانی خود تراز

طبقه بالا با سطح PVC PVC ضد استاتیک. این کفپوش های ضد استاتیک به راحتی تمیز می شوند ، مقاوم هستند ، آنتی استاتیک یا الکترواستاتیک رسانا هستند ، در برابر تردد مقاوم هستند ، نیازی به نگهداری خاصی ندارند و نصب آنها آسان است. آنها ارزان هستند و تنوع زیادی در رنگ و رنگ ارائه می دهند.

PVIA طبقه بلند PVC ضد استاتیک Huiya

طبقه خوب آزمایشگاه باید دارای عملکرد زیر باشد:
همیشه باید در نظر داشت که مواد باید کاملاً از دیوار به دیوار در سراسر منطقه آزمایشگاه بپوشند.

لبه ها باید با قالب گیری محافظت شوند.

تمیز کردن کفهای چوبی و در صورت امکان عدم لغزش ، برای جلوگیری از لیز خوردن افراد.

پیشرفت های تکنولوژیکی به ما امکان می دهد کفهای ایمن ، با رنگ های مفرح و جلوه های بسیار زیبا داشته باشیم.

در واقع امنیت مترادف با طراحی زشت و تاریک نیست.

این الزامات کفپوش در درجه اول برای آزمایشگاههای شیمیایی ، غذایی ، دارویی و بالینی است ، اما به دلیل هزینه ، نگهداری و دوام آنها برای همه نوع آزمایشگاهها نیز کاربرد دارد.

منبع : accessfloorstore.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر

خرید بهترین چمن مصنوعی برای پارکینگ

آیا در انتخاب صدها نوع مختلف چمن مصنوعی در بازار مشکل دارید؟ این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه بهترین چمن مصنوعی را برای گامان خود انتخاب کنید.
چمن مصنوعی برای کودکان
شما تصمیم گرفته اید که از تمام زحمت و هزینه ای که برای زیبا نگه داشتن گامان واقعی فقط برای چند ماه از سال صرف می شود ، خسته شده اید و دوست ندارید در فصل زمستان مراقب یک آشفتگی گل آلود باشید. شما یک چمن می خواهید که در تمام طول سال پر جنب و جوش و دارای نظافت خوب باشد. شما در حال حاضر با وظیفه ای دلهره آور برای انتخاب چمن که برای گامان شما مناسب است روبرو شده اید.

خوب ، یک خبر خوب وجود دارد: انتخاب بهترین چمن مصنوعی باغ تالار برای گامان شما نیازی به دلهره ندارد. با پرسیدن سوالات مناسب از خود ، می توانید تصمیم بگیرید که کدام چمن مصنوعی برای نیازهای شما مناسب است. در اینجا من نکات مهم خود را در مورد نحوه انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای گامان خود به شما ارائه خواهم داد.

 

چمن مصنوعی برای چه مواردی استفاده می شود؟
مانند انتخاب فرش در خانه یا محل کار ، باید تصمیم بگیرید که چمن مصنوعی شما برای چه مواردی استفاده می شود. آیا می خواهید چمن با ظاهری زیبا ، یعنی چمن نمایشی ، همه دوستان و همسایگان خود را تحت تأثیر قرار دهد؟ منطقه ای امن که بچه ها بتوانند بدون آسیب دیدن بازی کنند؟ یا محیطی عالی برای گردش حیوانات خانگی شما که در آن عاری از هرگونه سم باشد؟

1. چمن نشان دهید

شما یک چمن می خواهید که در تمام طول سال زیبا به نظر برسد و افراد زیادی روی آن راه نروند. چمنی را انتخاب کنید که پوشیدن آن سخت باشد اما الیاف متراکم زیادی نداشته باشد. نگاهی به پرفروش ترین ما Grange برای چمن زیبا با رنگ بندی عالی بیندازید.

چمن را نشان دهید
2. محل بازی برای بچه ها

یک چیز تقریباً قطعی است. اگر بچه های کوچک یا حتی بزرگتر دارید ، همه آنها یک بازی فوتبال یا برچسب دوست دارند. به زودی گامانهای سنتی فرسوده می شوند و زمین زیرین فشرده و بسیار سفت می شود که در صورت سقوط خطرناک خواهد بود. برای باغهایی که کودکان از آنها استفاده زیادی می کنند ، ما معمولاً یک چمن مصنوعی کوتاه تر را توصیه می کنیم ، حتی اگر بهترین علف های شمع بلند به مرور زمان صاف شوند. چمن ایده آل در محدوده ما Outfield است.

چمن مصنوعی برای کودکان
3. محل بازی برای سگ

بسیاری از صاحبان سگ ها از چمن قهوه ای به دلیل لکه های قهوه ای ، سوراخ ها ، چمن های حفر شده و رد پای گل آلود که چمن های چمن سنتی آنها از حیوانات خانگی خود دریافت می کنند ، استفاده می کنند. ما به طور کلی یک چمن شمع کوتاهتر مانند Outfield یا چمن هایی را پیشنهاد می کنیم که به تنهایی مانند Rectory می ایستند زیرا تمیز کردن آنها راحت تر است. همچنین مطمئن شوید که چمن بسیار نفوذپذیر است تا ادرار سگ از طریق آن عبور کند. نگاهی به مقاله ما در مورد بهترین چمن مصنوعی برای سگ ها بیاندازید که ایده های مفید زیادی در مورد نصب چمن مصنوعی برای صاحبان حیوانات خانگی ارائه می دهد.

چمن مصنوعی برای سگ
بودجه خود را تعیین کنید
مهم است که بدانید هزینه یک چمن مصنوعی جدید چقدر خواهد بود. عموماً یک سرمایه گذاری اولیه قابل توجه وجود دارد - بسته به وضوح بستگی به اندازه گامان شما ، چمن انتخابی شما و اینکه آیا می خواهید شرکتی چمن را نصب کند و همچنین آن را تامین کند. این هزینه های اولیه با صرفه جویی هایی که از نگهداری چمن واقعی ایجاد می کنید به مرور زمان از بین می رود.

برای اینکه بدانید هزینه چمن مصنوعی جدید چقدر است ، باید باغ خود را اندازه گیری کنید. دامنه علفهای با کیفیت مناسب از 17 تا 40 پوند در هر متر مربع متغیر است. در صورت نیاز به نصب ، هزینه اضافی برای آن هزینه می شود که به طور متوسط ​​بین 25 تا 35 پوند در هر متر مربع هزینه دارد. قیمت نصب بسته به میزان زمین مورد نیاز ، سهولت دسترسی و تعدادی متغیر دیگر متفاوت است.

 

چمن کجا و چگونه ساخته می شود؟
علف کجا ساخته شد؟
بسیاری از محصولات نظافت چوبی مصنوعی ارزان قیمت و بد ساخته شده در بازار وجود دارد. این چمن ها از خط خوردگی تصادفی و پشت چسب دار رنج می برند که باعث ایجاد پف می شود. مشاهده نمونه های علف قبل از تصمیم گیری در مورد محصول خود ، به سرعت به شما امکان می دهد کیفیت را ببینید.

آیا چمن سازگار با محیط زیست است؟
به چمن نگاه کنید تا مطمئن شوید عاری از سموم یا مواد شیمیایی مضر است و 100٪ قابل بازیافت است. شما نمی خواهید حیوان خانگی یا کودکتان در باغی بازی کند که در معرض مواد شیمیایی مضر قرار دارد.

آیا علف آزمایش شده است؟
آیا چمن برای اطمینان از ایمنی ، کیفیت و دوام چمن آزمایش شده است؟

علف چه الیافی دارد؟
برخی از چمن ها به دلیل دارا بودن الیاف بیشتر و نحوه قرار گرفتن الیاف در کنار هم ، یعنی الیاف شکل V برای شبیه سازی تافتینگ در چمن واقعی ، هزینه بیشتری دارند. برخی از الیاف بهتر خود اصلاح می شوند و پس از راه رفتن روی "هیت" ایستاده و صاف نمی مانند.

علف چه رنگی است؟
چمن های واقعی همگی ایراداتی دارند. به عنوان مثال ، با دقت نگاه کنید و هرگز یک چمن واقعی که 100٪ سبز است را نخواهید دید. برای به دست آوردن "ظاهر چمن واقعی" و اجتناب از "ظاهر چمن مصنوعی" ، محصولات چمن مصنوعی بهتر دارای کاهگل قهوه ای برای افزودن عمق و دارای 3 یا 4 الیاف رنگ متفاوت هستند. بررسی کنید علف مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است در غیر این صورت در زیر نور آفتاب رنگ می گیرد.

چند نمونه بگیرید
شما در حال حاضر ایده خوبی از نوع علف های ظاهری خود دارید

ng برای ما می توانیم نمونه ای از چمن ها/چمن هایی را که دوست دارید ارسال کنیم تا بتوانید آن را در منطقه ای که می خواهید رویش بگذارید مشاهده کنید.

نمونه های رایگان خود را از Perfect Grass درخواست کنید

امیدوارم با دنبال کردن راهنمای من در مورد چگونگی انتخاب بهترین چمن مصنوعی پارکینگ برای گامان خود ، انتخاب چمن مصنوعی شما را دلهره آورتر کند و چمن زیبایی را که به دنبال آن بودید بدست آورید.

در پست بعدی وبلاگ من راهنمای اهمیت نصب و راه اندازی زمین های خوب را به شما می دهم. داشتن زیر زمین های خوب ، پایه های محکمی را برای چمن مصنوعی شما در سالهای آینده فراهم می کند.

برای انتخاب چمن مصنوعی برای چمن خود به کمک بیشتری نیاز دارید ، لطفاً نظر خود را در زیر بنویسید و من در اسرع وقت به آن پاسخ خواهم داد.

منبع : perfectgrassltd

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر

قیمت کفپوش های طرح چوب

اگر به فکر گذاشتن کف چوبی هستید ، نمی توانید اشتباه کنید. همه انواع کفپوش های چوبی دارای زیبایی طبیعی بی نظیری هستند و با هر دکوراسیون - مدرن ، سنتی ، کشوری ، شما آن را نام می برید. کفپوش طرح چوب سخت در هر اتاقی قرار می گیرد ، اگرچه آشپزخانه ها و زیرزمین ها ملاحظات خاصی را لازم می دانند.

آشپزخانه و اتاق غذاخوری با طرح طبقه باز
گروه طراحی درمان

ناتمام یا تمام؟
اگر می خواهید یک لکه سفارشی قبل از پایان نهایی اعمال شود ، یا اگر می خواهید با رنگ کفپوش موجود مطابقت داشته باشد ، کفپوش چوبی سخت ناتمام گزینه خوبی است. پس از نصب و رنگ آمیزی کفپوش چوب سخت ، چندین لایه پوشش محافظ به کفپوش داده می شود. اگر به فکر افزودن کفپوش چوبی در آشپزخانه خود هستید ، کفپوش ناتمام انتخاب مناسبی است زیرا پایان آن به درزهای بین تخته نفوذ کرده و آب بندی می کند و از نفوذ آب بین تخته ها جلوگیری می کند.

کفپوش چوبی سخت آماده از کارخانه ای که قبلاً سمباده و آب بندی شده است می آید ، به این معنی که کل کار نصب به سرعت انجام می شود. هیچ گونه بو و VOC از اتمام در محل وجود ندارد ، و کف آماده فوراً راه رفتن است.

اتاق نشیمن مدرن و خنثی با هنر انتزاعی
داچیان گروزا

جامد یا مهندسی؟
کفپوش چوب سخت جامد تمام چوب است و ضخامت آن 5/8 تا 3/4 اینچ است. از آنجا که چوب جامد است ، می توان آن را چندین بار سمباده و پالایش کرد. با این حال ، این مستعد تغییرات رطوبت است و برای زیرزمین های درجه پایین توصیه نمی شود.

کفپوش چوبی سخت مهندسی شده روکش چوبی واقعی است که روی آن به چند لایه چوب چسبانده شده است ، مانند تخته سه لا. این به چوب مهندسی شده در طول زمان پایداری فوق العاده ای می بخشد و آن را برای هر منطقه ای از خانه ، از جمله زیرزمین های درجه پایین ، انتخاب خوبی می کند. بسته به ضخامت روکش چوبی ، راهنمای خرید کفپوش چوبی سخت مهندسی شده فقط در طول عمر خود می تواند یک یا دوبار سنباده زده و اصلاح شود.

درب جلو شیشه ای به داخل خانه باز می شود
بهترین نوع کدام است؟
بهترین کفپوش های چوب سخت با گونه های چوبی ساخته می شوند که به راحتی در دسترس هستند و - شما حدس زده اید - بسیار سخت هستند. کفپوش بلوط ، کفپوش افرا و کفپوش گیلاس همگی انتخاب های خوبی هستند. گونه های دیگر شامل بامبو (که در واقع علف است) ، گردو ، خاکستر و ماهون است. شما برای گونه های عجیب و غریب تر ، مانند ساج ، جارا و ماسکیت ، قیمت بالایی را پرداخت خواهید کرد. بررسی کنید تا مطمئن شوید که کفپوش چوبی که انتخاب می کنید از جنگل های برداشت شده پایدار تهیه شده است.

گزینه دیگر ، کفپوش چوبی سخت بازیابی شده است که می توانید آن را در حیاط های نجات پیدا کنید. به احتمال زیاد علائم ساییدگی و سن دارد ، اما شما حدود نیمی از هزینه کفپوش جدید را می پردازید. اگر آنها آنچه را که شما به دنبال آن هستید ندارند (و شما وقت دارید) ، درخواست کنید که در لیست انتظار قرار گیرند. اگر در حال بازسازی خانه قدیمی هستید ، کفپوش نجات دهنده انتخاب خوبی است.
کف حمام مانترا مخصوص به خود را دارد: ایمن ، ضد آب ، شیک. در اینجا بهترین گزینه های کفپوش حمام با زمان آزمایش شده است:

ورق وینیل
کفپوش ورق وینیل دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها با هزینه مناسب است. شما می توانید آن را در مراکز بهبود خانه با قیمت 1 تا 2 دلار برای هر فوت مربع پیدا کنید و DIYer صالح می تواند از 1 تا 3 دلار دیگر برای هر فوت مربع برای نصب حرفه ای جلوگیری کند. برای وینیل بافت دار که از کاشی و سنگ تقلید می کند ، 3 تا 5 دلار در فوت مربع افزایش دهید.

ورق وینیل به صورت رولهای 12 پا به بازار عرضه می شود که باعث می شود اکثر تاسیسات حمام عملاً یکپارچه شوند. با چسباندن لبه ها با چسب سیلیکونی ، حمامی ضد سر و صدا ایجاد می کنید. از کاشی های وینیل برای حمام خودداری کنید زیرا درزهای زیاد به آب فرصت بیشتری می دهد تا به زیر زمین راه پیدا کند.
کاشی سرامیک
کاشی های سرامیکی حمام انتخاب طراح با اندازه ها ، اشکال و راهنمای انتخاب رنگ کفپوش های بی پایان برای تکمیل هر طرح است. هزینه آن از 1 دلار تا 20 دلار برای هر فوت مربع متغیر است. نصاب های حرفه ای برای هر فوت مربع 5 تا 10 دلار هزینه دریافت می کنند.

برای کمی افزایش قیمت ، کاشی های چینی را انتخاب کنید. آنها سخت تر و کمتر متخلخل نسبت به کاشی های سرامیکی لعاب دار معمولی هستند و انتخاب بهتری برای حمام ها هستند ، اما نصب آنها کمی پیچیده تر است.

کاشی های لعابدار در صورت مرطوب شدن می توانند لغزنده باشند ، بنابراین ممکن است بخواهید به دنبال کاشی هایی با سطوح بافت دار یا دارای استاندارد ضد لغزش در قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) باشید-به دنبال گواهی روی بسته بندی باشید.

یکی دیگر از استراتژی های ضد لغزش انتخاب کاشی های کف حمام با ابعاد 4 "در 4" و کوچکتر است. خطوط گوناگون دوغاب به کف کشش بیشتری می بخشد.

چوب پنبه و مشمع کف اتاق: گزینه های سبز
چوب پنبه ضد آب ، مقاوم و گرم است ، بنابراین در برابر پاشش هم مقاوم است و هم در زیر پا راحت است. این دارای سطح بافتی است که مقاومت کمی در برابر لغزش نیز دارد.

این کاشی در 12 "x 12" کاشی و 1 "x 3" تخته ، هر کدام دارای الگوهای دانه ای است که از ظریف تا وحشی متغیر است. کاشی ها و تخته ها برای DIY مناسب هستند ، اما درزهای زیادی ایجاد می کنند. ایده خوبی است که چوب پنبه ناتمام را نصب کنید ، سپس کف حمام خود را با یک سیلر خوب بپوشانید که به محافظت از درزها در برابر رطوبت کمک می کند.

چوب پنبه از پوست درخت برداشت شده ساخته می شود که دوباره رشد می کند ، بنابراین پایدار و زیست تخریب پذیر است. کفپوش چوب پنبه باید هر دو تا سه بار مجدداً بسته شود

مشمع کف اتاق یک ورق مقاوم است که در رنگها و الگوهای پر جنب و جوش وجود دارد. مواد اولیه چوب پنبه و روغن کتان است ، بنابراین قابل بازیافت و تجزیه زیستی است. مشمع کف اتاق هیچ VOC مضر تولید نمی کند.

اگرچه ضد رطوبت است و مستعد رنگ آمیزی است ، بنابراین فوراً نشت را پاک کنید. به دنبال مشمع کف اتاق با پوشش محافظ باشید تا از خراشیدگی و لکه جلوگیری شود.


لوکس رفتن
اگر کمی لوکس می خواهید ، کاشی سنگی ارائه می شود - با قیمت. شما به طور طبیعی کاشی های سنگی ساخته شده از تراورتن ، گرانیت ، سنگ مرمر ، سنگ آهک و تخته سنگ با قیمت 2 تا 100 دلار برای هر فوت مربع خواهید یافت.

کاشی سنگ صیقلی می تواند در صورت خیس شدن لغزنده شود ، بنابراین به جای جلا دادن ، سنگی را انتخاب کنید که سنگ تراشیده شده باشد. سنگ فرورفته و تخته سنگ طبیعی دارای سطوح بافتی مقاوم در برابر لغزش است.

سنگهای نرم تری مانند ماسه سنگ ، تراورتن و سنگ آهک را می توان برای حمام استفاده کرد ، اما باید حداقل هر دو سال یکبار با یک سیلر سنگ با کیفیت تمیز شود. سنگ های سخت تر ، مانند گرانیت و سنگ مرمر ، می توانند هر چهار تا پنج سال یکبار مجدداً بسته شوند.

منبع : diynetwork

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر

خرید چمن مصنوعی برای فوتسال

در سال 2016 ، لیگ حرفه ای فوتبال (LFP) تصمیم گرفت چمن مصنوعی لیگ 1 (L1) و لیگ 2 (L2) را از فصل 2017-2018 ممنوع کند. این تصمیم ، اگر چمن مصنوعی زمین فوتسال را به طور مثر از مدار حرفه ای حذف کند (یک مورد منحصر به فرد در اروپا) ، با این حال نباید بر انتخاب جوامع در مورد سطح بازی آنها ، برای مسابقات منطقه ای یا گروهی و سایر موارد استفاده کند.

مصنوعی در حال حاضر 70 درصد از سطوح نصب شده را نشان می دهد ، با وجود قیمت بسیار بالاتر از پوشش طبیعی یا ترکیبی: به طور متوسط ​​200،000 یورو برای پوشش 100٪ طبیعی ، 400،000 یورو برای هیبرید و 600،000 یورو برای مصنوعی.

قرارداد تعمیر و نگهداری
برای فرانسوا بروئله ، رئیس Hydra Parts ، "اکثر کاربران فکر می کنند که یک قدم مصنوعی نیاز به نگهداری کمتری دارد. اما اشتباه است ". علاوه بر علف های هرز ، محصولات ضد خزه که باید دو بار در سال استفاده شوند ، هر دو هفته یکبار لازم است که لایه های انعطاف پذیری را از حالت فشرده خارج کرده ، نخ ها را بلند کرده و برگها و سنگدانه ها را جاروبرقی ، ضد عفونی کرد ... یا قرارداد نگهداری از 6 با 7000 یورو در سال. اگر این کار به درستی انجام نشود ، زمین بازی باید به جای ده سال اعلام شده ، پس از پنج سال تغییر کند. و بسیار گرانتر از یک محصول طبیعی خواهد بود. " یکی دیگر از محدودیت ها ، بازیافت مواد مصنوعی در حین تعویض یا تغییر سطح (با هزینه مشتری) ، ردپای محیطی قابل توجه و سطح بازی "داغ" است.

بی حد و حصر
از نظر کیفیت و راحتی بازی ، سطوح جدیدی از الیاف نگهدارنده آب تشکیل شده است که جذب شوک خوبی را امکان پذیر می کند (Tarkett Sports، ex-Desso) ، ظاهر شده است. علاوه بر این ، مواد نیز مورد آزمایش قرار می گیرند تا از خطر سوختگی در هنگام سقوط جلوگیری شود. بستری که به عنوان لایه زیرین نصب شده است به ورزشگاه اجازه تخلیه و جذب ضربات را می دهد تا از مفاصل بازیکنان محافظت کند. با مواد مصنوعی ، زمینهای گل آلود را که در زمستان باعث زمین خوردن یا شرایط بد بازی می شود نیز خارج کنید. در واقع ، این امکان را می دهد که بدون محدودیت یا تقریباً 20 ساعت در هفته برای یک ساعت طبیعی و 40 ساعت برای یک هیبرید استفاده کنید. به مزایایی که با بودجه محدود همراه است ، که دومینیک دوری ، مدیر کار در Parcs & jardins را تأیید می کند ، "بهترین چمن مصنوعی حیاط ورزشی امروزه دیگر منع مصرف ندارد و به دلیل هزینه و کاهش نگهداری ، مخصوصاً برای باشگاه های کوچک یا شهرهای متوسط ​​مناسب است". به به خصوص از آنجا که استفاده از مواد مصنوعی به هاکی روی زمین ، البته راگبی (U Arena) و حتی فوتبال آمریکایی گسترش یافته است ، که همه کاره بودن آنها را تقویت می کند ...

لایه تخلیه
این هیبرید به نوعی اتحاد انعطاف پذیری چمن طبیعی با استحکام و دوام مصنوعی است. راحتی بازی ، دوام ، قابلیت اجرا در زمین ، انعطاف پذیری و محدوده استفاده از شرایطی هستند که بیشتر به نظر می رسند. زمان استفاده هفتگی از یک هیبرید دو تا سه برابر بیشتر از یک چمن طبیعی (در شرایط خاص) است. با این وجود ، هر سیستمی که انتخاب شود ، به مقدار زیادی آماده سازی خاک ، تا عمق حدود پنجاه سانتی متر نیاز دارد. سطح استادیوم باید به منظور تخلیه آب با پروفایل کامل پایین بیاید ، سپس صدها متر کانال زهکشی در آن گنجانده شده است. بسته به تکنولوژی ، یک فیلم ژئوتکستایل روی این سازه قرار می گیرد که یک لایه تخلیه متشکل از تراشه هایی را که ضخامت آنها بسته به سازندگان متفاوت است ، دریافت می کند. بسته به محل و خطر سرماخوردگی (علف های دائمی چاودار زیر 7 درجه رشد نمی کند) ، یک شبکه گرمایش در بالای لایه تخلیه ، زیر لایه چمن نصب شده است. این کابل از چند صد متر کابل متصل تشکیل شده است و نوعی گرمایش از کف برای چمنزار ایجاد می کند: Saint-ientienne ، Paris ، Bordeaux ، Lyon مجهز به آن هستند.

ریشه سیستم
آماده سازی توسط دو لایه ماسه تکمیل می شود ، یکی از آنها غنی شده و با مواد آلی اصلاح می شود ، که برای هر دو بذر علف کاشته می شود (که دوباره بستگی به محل ، بسته به رطوبت ، دما و غیره) دارد. سیستم Tarkett Sports Mastergrass این فرایند را که پس از کاشت بذر چمن ، با تزریق میلیون ها الیاف ، به عمق 20 سانتی متر ، به صورت کاملاً همگن تکمیل می شود ، دنبال می کند. این عملیات با استفاده از پیوندهای مخصوص سازگار انجام می شود ، که می تواند یک زمین فوتبال را در عرض چند روز پوشش دهد. به لطف این فناوری ، سیستم ریشه علف در اطراف الیاف مصنوعی پیچیده می شود و خطر پاره شدن را کاهش می دهد. "امروز ، ما دیدگاه کافی در مورد محصولات و فناوری خود داریم و طول عمر چمن ترکیبی پانزده ساله خود را می بینیم.

سالها ”، ژولین ویگاند ، مدیر بازرگانی توضیح می دهد. "با کیفیت بازی و احساسات از همه نظر شبیه به چمن کاملا طبیعی". اما یک نقطه ضعف ، دشواری جایگزینی مناطق کوچک زمین (در مقابل دروازه ها ، ضربه ها ، مرکزها) است ، برخلاف فناوری نوار.

فیبر طبیعی
AirFibr (چمن طبیعی) ، یک فناوری صد در صد چمن مصنوعی مناسب حیاط فرانسوی ، بسیاری از استادیومهای باشگاههای L1 (لیون ، لیل ، متز و غیره) در فرانسه و خارج از کشور و همچنین باشگاههای کوچکتر را مجهز می کند. اجرا و سیستم متفاوت است ، با دو احتمال ، کاشت کامل چمنزار یا تخمگذار در جنگل. پس از آماده سازی خاک زیرین ، یک لایه از مواد روی سطح توزیع می شود که شامل یک مخلوط همگن از سه جزء است: ماسه سیلیس ریز (جلوگیری از توسعه کرم های خاکی) و توقف هرگونه تشکیل گل. میکرو الیاف مصنوعی که مقاومت لازم را برای استفاده شدید ، در هر شرایط آب و هوایی ، و توپ های چوب پنبه طبیعی و مقاوم در برابر پوسیدگی ایجاد می کند ، باعث ایجاد انعطاف پذیری و بالشتک در زمین بازی و نفوذ پذیری زیاد می شود. سپس چمن طبیعی یا کاشته می شود یا در چوب گذاشته می شود ، ریشه های آن در حین رشد در ریز الیاف موجود در کل لایه زیرین متصل می شوند. کلمنت بودین ، ​​مدیر بازرگانی Natural Grass می گوید: "این یک دستگاه با 100٪ چمن طبیعی در سطح است". این گیاه بیشتر شبیه یک چمن طبیعی است و فناوری آن به نوعی زیر زمین است و از همه مهمتر می توان آن را در کاشت طبیعی به طور نامحدود "شارژ" کرد.

نور درمانی
زمینهای ترکیبی به اندازه زمینهای کاملاً طبیعی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. علاوه بر چیدن یک یا دو بار در هفته بسته به سطح باشگاه ها ، استفاده و موقعیت جغرافیایی ، افزودن کود و کود ، مراقبت در برابر بیماری ها ، خزه نیز ضروری است. چمن در زمستان به طور طبیعی رشد نمی کند ، تکنیک هایی که در ابتدا برای کشت گلخانه ای توسعه داده شده بود ، با زمین بازی ، برای طبیعت و همچنین ترکیبی: نور درمانی ، سازگار شده است. این کار با محاسبه کسری نور در کل ورزشگاه شروع می شود (سکوها مناطق وسیعی از سایه را نشان می دهند). این مطالعه ، همراه با داده های هواشناسی ، مقادیر دقیق نور درمانی و گرما را ارائه می دهد (لامپهای سدیمی ، برخلاف LED ها ، نور و گرما را تأمین می کنند). "بسته به ورزشگاه ، شما به سه تا 9 رمپ 63 کیلوواتی نیاز دارید. یا 4 تا 500000 یورو بسته به ورزشگاه و سطح بازی آن ، بدون فراموش کردن مصرف برق ، از 80 تا 100000 یورو در سال. " اما ، او معتقد است ، "سطح نگهداری با توجه به نیازها و امکانات جوامع تعیین می شود".

خیلی خاص
برای مدیریت چنین فنی ، آموزش باغبان البته ضروری است. Bourg-en-Bresse ، که خود را در سال 2015 مجهز به چمن ترکیبی کرد ، بر این امر گواهی می دهد. دامین ریبیرون ، مدیر توسعه ورزش بورگ ان برس آگلومراسیون می گوید: "یک چمن ترکیبی نسبتاً شکننده است ، رسوبات لجن یا هوموس معمولاً با اشباع آب رایج است." به خصوص پس از دو فصل ، مورد استفاده باشگاه های فوتبال و راگبی (سی بازی در هر فصل) ، چمن باید کاملاً اسکالپ شده و یک لایه 5 سانتی متری برداشته می شد! این کار (25000 یورو) باعث دو ماه وقفه بازی شد. شهر تصمیم گرفته است که تعمیر و نگهداری را بیش از حد خاص با یک نماینده تمام وقت برون سپاری کند. هزینه ای که در انتخاب زمین نیز باید در نظر گرفته شود.

مدت زمان ، فرسودگی ، هزینه: مزایای هر یک
در مثال فوتبال ، با تعمیر و نگهداری یکسان ، زمین چمن طبیعی به طور متوسط ​​اجازه استفاده از 250 ساعت را می دهد ، در حالی که برای هیبرید 750 ساعت و برای مصنوعی 1500 ساعت استفاده می شود. در ده سال آینده ، سرمایه گذاری تقریباً دوبرابر در مقایسه با نمونه طبیعی و 1.6 برابر برای مصنوعی خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر تعمیر و نگهداری برای زمین طبیعی و ترکیبی یکسان باشد ، برای مصنوعی نیمی از اهمیت برخوردار است. بنابراین ، با کاهش هزینه هر ساعت بازی ، چمن مصنوعی حدود نیمی از هزینه یک هیبرید و چهار برابر کمتر از یک چمن کاملا طبیعی هزینه خواهد داشت. 200،000 یورو برای یک سطح فوتبال طبیعی ، 300 تا 400،000 یورو برای یک هیبرید (بدون احتساب کارهای خاکی و غیره) و 500 تا 600،000 یورو برای یک مصنوعی. AirFibr همچنین کاهش مصرف آب را تا 20 درصد بسته به موقعیت مکانی مشخص می کند. یک راه حل ممکن است مخلوط کردن سیستم ها با جایگزینی فقط مناطق بازی که بیشتر در معرض فرسودگی هستند (اهداف ، مرکز ، لمس) با خال های ترکیبی باشد. این امر در مورد Moûtiers (Savoie) اتفاق می افتد ، جایی که این مجموعه توسط شرکت Coseec در تابستان 2016 انجام شد. "موفقیت ، حتی اگر به مراقبت و مراقبت زیادی احتیاج داشته باشد. تأسیس" ، توضیح داد.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی اکبر