چمن مصنوعی را می توان بهترین گزینه برای ایجاد محیطی سرسبز و زیبا دانست که به هیچ عنوان دردسرهای نگهداری چمن طبیعی را نیز با خود به همراه نخواهد داشت. همان طور که می دانید دیدن سرسبزی به نوعی برای افراد تداعی کننده طبیعت می باشد و می تواند در بهبود روحیه و ایجاد شادی و نشاط در افراد بسیار موثر عمل کند. این موضوع باعث شده که چمن های مصنوعی امروزه با استقبال بسیاری از سوی افراد قرار گرفته و در محیط های مختلفی اعم از مهد کودک، باغ و باغچه ها، تراس و همچنین پارکینگ به کار برده شوند. اطلاعات بیشتر چمن  مصنوعی  را در این بخش ببینید.

برخلاف گذشته دیگر تنها استفاده از چمن مصنوعی محدود به زمین های فوتبال نیست و شما حتی می توانید کف پارکینگ را با چمن مصنوعی بپوشانید. در ادامه بیشتر با چمن مصنوعی مناسب پارکینگ آشنا خواهیم شد:

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای پارکینگ

به طور کلی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای کف پارکینگ، چمن مصنوعی می باشد، از بین مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای پارکینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چمن مصنوعی از دوام بالایی برخوردار است؛
  • نیازی نیست که مانند چمن طبیعی مدام آبیاری، هرس و کوددهی شود؛
  • فضای سرسبز و زیبایی را در بخش پارکینگ خانه یا محل کار برای شما به وجود خواهد آورد.

ایده هایی برای طراحی پارکینگ با چمن مصنوعی

لازم به ذکر است که تنها در شرایطی می توان از چمن مصنوعی تا مدت ها استفاده نمود که مدام ماشین ها بر روی آن رفت و آمد نداشته باشند و در واقع نصب آن ها در جایی انجام شده که تنها ماشین بر روی آن ها پارک گردد. در صورتی که مایلید با استفاده از چمن مصنوعی طراحی بسیار جذابی را برای محیط پارکینگ به وجود آورید چمن مصنوعی بین سنگی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. این نوع از طراحی باعث خواهد شد که علاوه بر ایجاد فضایی بسیار زیبا به راحتی امکان رفت و آمد ماشین ها نیز فراهم باشد.

شما می توانید مسیر رفت و آمد ماشین خود را با کفپوشی چون موزاییک، سیمان، سنگ و... پوشانده و چمن مصنوعی را در دو طرف این مسیر به کار ببرید. با این کار چمن مصنوعی مدام در معرض تماس با لاسیتیک ماشین ها نخواهد بود و چمن مصنوعی به کار برده شده نیز زیبایی فضا را دو چندان خواهد نمود.

یکی دیگر از ایده های قابل اجرا برای پارکینگ، استفاده نواری شکل از چمن مصنوعی در مسیر پارک و رفت و آمد خودروها می باشد. در واقع شما می توانید پس از تعیین مسیر لاستیک های خودرو مشخص کنید که چه بخش هایی با چمن مصنوعی پوشیده شوند. با این کار همچنین می توان از رشد علف های هرز نیز جلوگیری نمود.

نصب چمن مصنوعی مناسب پارکینگ

 

برای آن که نصب چمن مصنوعی به خوبی انجام شده و کاملا حرفه ای در محیط پارکینگ پیاده سازی شود بهترین کار کمک گرفتن از افرادی متخصص در این زمینه است. چنانچه این کار توسط افراد کاربلد انجام گردد شما از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • پروسه نصب چمن مصنوعی به صورت کاملا صحیح انجام شده و هر گونه مشکلی در پایه و زمین پیش از اجرای چمن مصنوعی رفع خواهد شد.
  • شما می توانید از نظر کارشناسانه این افراد در انتخاب نوع چمن مصنوعی مناسب پارکینگ بهره بگیرید.
  • تجربه این افراد باعث خواهد شد که ایده های بسیار جالبی براساس اندازه و شرایط پارکینگ برای طراحی چمن مصنوعی در اختیار شما قرار داده شود.
  • این افراد اطلاعاتی را در رابطه با نگهداری و دوام چمن مصنوعی به شما منتقل نموده که با رعایت آن ها می توانید تا مدت ها پارکینگی بسیار جذاب و زیبا و سالم داشته باشید.


اما با این حال در صورتی که شما قصد داشته این کار را خود به صورت مستقل و تنهایی انجام دهید در ادامه مراحل نصب چمن مصنوعی مناسب پارکینگ در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مرحله به مرحله تا نصب چمن مصنوعی مناسب پارکینگ

  • به عنوان اولین قدم باید محیط پارکینگ را اندازه گیری نموده و ببینید که به چه میزان چمن مصنوعی نیاز دارید.
  • حال بایستی اقدام به سفارش دادن رول چمن مصنوعی نمایید. توصیه می شود خراب کاری های احتمالی را در نظر گرفته و مقداری بیشتر از حد نیاز سفارش دهید.
  • پس از تهیه چمن مصنوعی نوبت به نصب آن خواهد رسید. در صورتی که قصد داشته کل محوطه پارکینگ را با چمن مصنوعی بپوشانید می توان رول چمن مصنوعی را همچون موکت کف پارکینگ پهن نمود.

(ولی در صورتی که قصد دارید تنها بین لاستیک ها و یا سنگ فرش پارکینگ از چمن مصنوعی استفاده کنید بایستی یک موکت بر تیز در اختیار داشته و بسته به نیاز از چمن مصنوعی برش بزنید. )

  • اکنون نوبت به قرار دهی لایه پایه چمن مصنوعی بر روی زمین می باشد.
  • بهتر است چمن مصنوعی را یک روز به صورت باز شده به حال خود رها نموده تا کاملا چین و چروک آن باز شود.
  • حال می توانید چمن مصنوعی را سر جای خود محکم کنید.
  • پس از اطمینان از عدم هر گونه پارگی و یا مشکلی در لبه های چمن مصنوعی و نیز صحت تمامی اتصال ها می توانید با بیرون آوردن لایه چسبی زیری چمن مصنوعی آن را به روی لایه پایه محکم کنید.

به عنوان قدم آخر نیز بایستی اضافه های گوشه و کنار را برش داده تا سطح چمن مصنوعی کاملا تمیز و فیت زمین شود.