در بین انواع کفپوش های مورد استفاده برای پوشاندن کف محیط های گوناگون نظیر منازل، ادارات، پاساژها و...کفپوش های پی وی سی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع کفپوش با توجه به آن که در ساخت آن نوعی پلاستیک استفاده شده است مقاومت بالایی را در برابر مایعات و رطوبت از خود نشان خواهد داد. از این رو به راحتی در محیط های پررفت و آمد نیز قابل استفاده است و بر اثر نظافت مداوم نیز دچار آسیب نخواهد شد. اما همان طور که می دانید مرحله نصب در زمینه استفاده از هر نوع کفپوشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی به شکلی اصولی انجام پذیرد. در ادامه به طور کامل به توضیح در رابطه با نحوه نصب کفپوش پی وی سی خواهیم پرداخت.

مرحله به مرحله تا نصب کفپوش پی وی سی

به منظور نصب کفپوش های پی وی سی نیاز است که مراحلی را به ترتیب پشت سر گذاشته و تمامی اصول نصب صحیح را رعایت نمایید. این کار باعث خواهد شد که در نهایت کفپوشی کاملا صاف و تمیز در اختیار داشته باشید. نصب صحیح کفپوش در دوام و ماندگاری هر چه بیشتر آن بسیار موثر خواهد بود.

  1. برای نصب کفپوش پی وی سی زیرسازی انجام دهید

به عنوان اولین قدم بایستی کف زیر سازی و آماده برای نصب کفپوش گردد. در صورتی که سطحی که قصد نصب کفپوش را بر روی آن دارید به صورت ناهموار می باشد بایستی به کمک ابزارهای مناسب آن را صاف نمایید. به عنوان زیرسازی شما می توانید سیمان، چسب بتن و پودر سنگ را با مقداری آب با هم مخلوط کرده و محلول رقیق به دست آمده را با کاردک روی سطح کشیده و ناهمواری های آن را بپوشانید.

  1. سطح را نظافت و چسب کاری کنید

پس از خشک شدن مواد ریخته شده روی سطح، گرد و غبار و آلودگی های روی آن را گرفته و پس از آن که به طور کامل تمیز شد از چسبی مناسب نظیر چسب صنعتی استفاده نموده و سطح را برای چسباندن کفپوش پی وی سی چسب بزنید.

با توجه به استفاده از تینر در ساختار این نوع از چسب ها و ماهیت فراری که داشته توصیه می شود ابتدا روی کف را چسب زده و پس از آن به چسب زدن روی کف کفپوش بپردازید. پس از آن که کمی چسب سفت شد دست خود را که درون دستکش است روی چسب ها زده و میزان سفتی آن ها را بررسی کنید. حال می توانید کفپوش را روی کف قرار دهید.

نکات کلیدی و قابل توجه در زمان نصب کفپوش پی وی سی

  • از آن جایی که این نوع چسب ها قابل اشتعال هستند لذا در زمان استفاده از آن ها به هیچ عنوان نباید از مواد اشتعال زا نظیر سیگار استفاده کنید.
  • بهتر است در زمان استفاده از این چسب ها محیط از تهویه مناسبی برخوردار باشد تا گاز تثبیت شده آن ضرری به شما و دیگر افراد حاضر در محیط نرساند.
  • در صورتی که فضا دارای نم و یا رطوبت است از نصب کفپوش خودداری نمایید و این کار را به زمان خشک شدن کامل موکول نمایید.
  • خشک شدن کف 48 ساعت زمان می طلبد.
  • دمای محیط در زمان نصب کفپوش پی وی سی بایستی بین 20 تا 30 درجه باشد.