فرقی نمی‌کند، تصمیم دارید منزل خود را به سبک مدرن یا کلاسیک طرح‌ریزی نمایید، انواع موکت‌های طرح دار به شما در ساخت دیزاین‌های متنوع یاری می‌رسانند. ازآنجاکه موکت نقش مهمی در دکوراسیون‌های داخلی بر عهده دارد و هارمونی آن با دیگر اجزای ساختمان باعث جلوه بیشتر و قدرتمندتر شدن دکور می‌شود، نباید صرفاً به بررسی آلبوم یا رول‌های متنوع موکت برای انتخابی درست بسنده نمود. شاید بسیاری موکت را جزء موارد غیرضروری و بی‌تأثیر در دکور دانسته و باوجود انواع تجهیزاتی که دیزاینرها در ساخت دکورها به کار می‌برند، انتخاب گزینه‌ای مناسب را چندان مهم تلقی نکنند. وقتی با کارشناسان دکوراسیون باب سخن را در این زمینه خاص بازکنیم به اهمیت این جزء به علت پوشش وسیعی که ایجاد می‌کند پی خواهیم برد.

نکات مهم در انتخاب انواع موکت‌های طرح دار:

انتخاب موکت تابع یک معیار مشخص نیست و فاکتورهای متعددی بر آن حکمرانی می‌کند که اگر به تک‌تک آنها توجه ویژه نشود، درنهایت دیزاین دارای خلل و نقص شده و جلوه خاص خود را از دست می‌دهد. انواع موکت‌های طرح دار بر اساس معیارهای خاصی گزینش می‌شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • انتخاب موکت طرح دار بر اساس طرح اثاثیه:

بهترین طرح زمانی که با اثاثیه شما هم‌خوانی داشته باشد، مناسب است، پس قبل از آنکه به انتخاب اقدام نمایید، طرح کلی اثاثیه در را نظر آورید و سپس سعی کنید از میان موکت‌ها آن موردی که به طرح وسایل شما نزدیک‌تر است را گزینش نمایید.

  • انتخاب موکت طرح دار بر اساس دکور:

گاهی سبک منزل شما کلاسیک بوده و تمایل دارید، موکت‌ها نیز در القا و تکمیل چنین حسی به شما کمک نمایند، در این حالت انتخاب طرح‌های پرکار بیشتر به کارتان می‌آید اما اگر به مدرنیته علاقه دارید و در گوشه و کنار منزل شما سبک مدرن خودنمایی می‌کند، انواع موکت‌های طرح دار ساده‌تر برای ایجاد سبک مدرن مناسب‌تر هستند.

  • انتخاب موکت طرح دار بر اساس پوشش دیوارها:

در انتخاب موکت به دیوارهای خود نیز نیم‌نگاهی بی اندازید تا درنهایت از هارمونی رنگ بین موکت و دیوار لذت ببرید و از تضاد ناراحت‌کننده آن در دکور دل‌زده و پشیمان نشوید. البته برخی دیوارها با کاغذدیواری‌های رنگارنگ و متنوع آذین‌شده‌اند که این امر نیز بر انتخاب تأثیر گذاشته و گزینش شمارا به نمونه‌هایی که ازنظر طرح با دیوار هماهنگ‌تر باشند، محدود می‌نماید.

انواع مختلف موکت‌های طرح دار:

انواع موکت‌های طرح دار بر اساس الگوی طرح دارای دسته‌بندی مختلفی هستند که افراد برحسب سلیقه و دکورها از میان صدها الگو یک نمونه باب میلشان را انتخاب می کنند. برخی از موکتهای طرح دار بسیار ساده بوده و طرح و رنگ ملایم آنها حضوری پررنگی از این کفپوش‌ها را به نمایش نمی‌گذارد. انتخاب آنها به‌منظور جلوه دادن دیگر عناصر دیزاین و عدم تمرکز بر روی موکت صورت می‌گیرد. طرح‌های این موکت‌ها یا به‌صورت همرنگ با بافت اصلی و یا در طیف رنگی بسیار مشابه انتخاب می‌شوند.

اما نمونه‌های دیگر که به نام موکتهای طرح دار پرنقش به فروش می‌رسند، نقش و نگارها در آنها به‌خوبی جلوه نموده و فضا را لوکس می کنند. در انتخاب این نمونه‌ها باید دقت مضاعف نمود تا دکور بیش‌ازاندازه شلوغ به نظر نرسد.

موکت فروشی تهران