کفپوش‌ها همان‌قدر که در طرح و رنگ باهم متمایز هستند، در ساختار نیز دارای تفاوت‌های عمده‌ای می‌باشند، به همین دلیل تمامی انواع کفپوش‌های ها را می‌توان به دودسته رولی و تایلی تقسیم نمود که هر یک دارای مزایا و معایب ویژه‌ای هستند. مقایسه کفپوش‌های رولی و تایلی این امکان را به افراد می‌دهد که بهتر این عناصر را شناخته و آن نمونه‌ای که با نیازشان هم‌خوانی بیشتری دارد را راحت‌تر بیابند.

در ادامه با این مقایسه جالب‌توجه همراهمان باشید.

تفاوت‌های عمده کفپوش‌های رولی با تایلی:

بسیاری کفپوش‌های رولی را به خاطر ساختار پیوسته و منسجمی که دارند مقاوم‌تر دانسته و آنها را نمونه‌هایی مرغوب‌تر می‌دانند اما در مقابل بسیاری ویژگی‌هایی چون شست و شوی راحت را دلیل برتری کفپوش‌های تایلی بر رولی دانسته و به انتخاب آن دست می‌زند.

 در ادامه از مقایسه کفپوش‌های رولی و تایلی نکات خوبی نصیبتان می‌شود.

  • انعطاف بیشتر:

وقتی سخن از مقاومت بالا در برابر کشیدگی و بیان ویژگی عالی انعطاف‌پذیری به میان می‌آید، کفپوش‌های رولی با عملکرد بهتر توانسته‌اند کیفیتی بهتر را از تایل‌ها به نمایش بگذارند. انعطاف در کنار الیافی نرم و زیبا آنها را متمایز و دوست‌داشتنی نموده است.

  • ظاهر و زیبایی:

اگر از بابت ظاهر بخواهیم به مقایسه کفپوش‌های رولی و تایلی بپردازیم کار بیهوده است، زیرا این دو به یک نسبت توانسته‌اند، زیبایی و نقش و نگار را تقدیم نمایند. بدین ترتیب هر دو می‌توانند در ایجاد فضایی بی‌نظیر توانمند باشند.

 

 

  • نوع طراحی:

کفپوش‌های تایلی بیشتر برای طراحی‌های سه‌بعدی انتخاب می‌شوند و پدیدآوردن شکل‌های هندسی با آنها کار ساده و ایده‌ای محبوب است. حال‌آنکه تایل فقط می‌تواند در طراحی به‌صورت های یکپارچه و یا ردیفی ظاهر شود، بدین ترتیب انتخاب آنها ازاین‌جهت کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد.

  • مقاومت در برابر رطوبت:

رول‌ها بهتر می‌توانند به‌عنوان عایق در محیط‌های مرطوب حضور یابند و سطح پیوسته آنها کمتر به آب و مایعات این‌چنین، اجازه نفوذ به لایه‌های زیرین را می‌دهد. حال‌آنکه تایل حتی در بهترین حالت نصب و درزگیری بازهم تا درصدهایی در مقابل انتقال آب ناتوان بوده و رطوبت به سطح زیر آنها نفوذ می‌کند و این موضوع گاه تا حدی پیش می‌رود که آسیب‌های جدی به سازه وارد می‌سازد.

  • هزینه تعمیرات:

همان‌طور که در موارد قبلی کفپوش‌های رولی پیروز میدان بودند، در این زمینه خاص نیز این کفپوش‌ها بازهم بازار رقابت را به رقیب خود کفپوش‌های تایل وا‌نمی‌گذارند، زیرا هزینه تعمیرات کفپوش‌های رولی به‌واقع بسیار کمتر از تایل ها بوده و در صورت وارد شدن آسیب هزینه‌های هنگفت تعویض را برخلاف نمونه‌های تایلی بر دوش مالکان خود تحمیل نمی‌کنند.

تعمیرکاران برای ترمیم کفپوش‌های رولی بخش آسیب‌دیده را برش داده و با تکه‌ای سالم جایگزین می‌کنند، حال‌آنکه تایل های معیوب باید به‌کل با نمونه‌ای نو تعویض شوند.

  • فرآیند نصب:

نصب کفپوش‌های تایلی حتی توسط افراد غیرحرفه‌ای و باتجربه محدود امکان‌پذیر است به همین دلیل صاحبان مکان‌ها در بیشتر اوقات، خود اقدام به نصب این کفپوش‌ها می‌نمایند. این در حالی است که باکمی مقایسه متوجه می‌شویم رول‌ها به‌هیچ‌وجه بدون حضور متخصصین نمی‌توانند چیدمانی عالی را رقم‌زده و روش‌های نصب متنوع و برش‌های نامنظم آنها کار راکمی سخت می‌کنند.