اکنون اکثر خانواده‌ها برای زیباتر شدن منزل خود به سراغ کف‌پوش‌های چوبی می‌روند، اما به‌سرعت و در مدت‌زمان محدودی به دلیل عدم آگاهی در مورد شیوه‌های نگهداری از این تولیدات، کف‌پوش‌ها ی گامان تزیین جاوید خراب یا بی‌کیفیت شده و آسیب می‌بینند. حال‌آنکه با انجام راهکارهایی می‌توان از ایجاد صدمه به این عناصر زیبایی پیشگیری نمود.

اگر شما نیز منزل خود را با این زیباهای بی‌بدیل آراسته‌اید و به دنبال راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی هستید، این مطلب به شما در این مورد به‌خصوص، کمک فراوانی می‌کند.

عدم شستن کف‌پوش‌های چوبی:

یکی از راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی عدم شستشوی و ممانعت از برخورد آب به آن‌ها می‌باشد. برخی از کف‌پوش‌های چوبی از جنس پارکت هستند و به دلیل اینکه پارکت‌ها با چسب به کف خانه چسبانده می‌شوند، به آب حساس بوده و با کوچک‌ترین برخورد رطوبت، متورم شده و متأسفانه به حالت اولیه هم بازنمی‌گردند.

برای تمیز کردن کف‌پوش‌های چوبی از دستمال نمدار استفاده کنید و توجه داشته باشید که از قبل آب دستمال را کامل گرفته باشید و بلافاصله نیز بعد از تمیز کردن با دستمال نمدار، کف زمین را خشک‌کنید و نگذارید رطوبت به مدت طولانی بر روی سطح بماند.

پرهیز از استفاده برخی مواد شوینده:

به‌منظور محافظت از کف‌پوش‌های چوبی از مواد شوینده بسیار قوی استفاده نکنید، کف‌پوش‌ها مقاومت خوبی در برابر این مواد شیمیایی نداشته و کیفیت اصلی خود را از دست می‌دهند.

همچنین توصیه می‌کنیم که از مواد شوینده به‌صورت مایع نیز استفاده نکنید، زیرا به درزهای کف‌پوش شما نفوذ کرده و کم‌کم باعث خرابی آن از پایه می‌شود.

 

ممانعت از برخورد اشیاء تیز:

باید بسیار مراقب بود که اشیای نوک‌تیز روی کف‌پوش‌های چوبی ساییده نشوند، زیرا در صورت تماس به‌ویژه کف‌پوش‌هایی که از جنس چوب هستند، به‌سرعت خراشیده شده، به‌گونه‌ای که آسیب به‌جامانده به‌هیچ‌وجه قابل‌ جبران و ترمیم نیست.

استفاده کردن از فرش:

یکی از راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی استفاده از فرش بر روی سطح‌های پرکاربرد بوده که عبور و مرور زیادی بر روی آن صورت می‌گیرد. برای محافظت بیشتر از کف‌پوش‌های چوبی و همچنین دیزاین کف منزل خود، از فرش استفاده کنید تا به عبارتی با یک تیر دو نشان بزنید، هم از کف‌پوش خود محافظت جانانه‌ای بنمایید و هم از ترکیب و هارمونی ایجادشده بین کف‌پوش و فرش نهایت لذت را ببرید.

عدم استفاده از بخار شوی به‌منظور تمیز کردن کف‌پوش‌های چوبی:

افراد مختلف فکر می‌کنند که یکی از بهترین راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی به‌جای شستن آن‌ها استفاده از بخار شوی می‌باشد. به همین دلیل اکثراً از بخار شوی برای نظافت کف خانه خود بهره می‌برند که در صورت داشتن کف‌پوش‌های چوبی کار بسیار اشتباهی است، زیرا بخار شوی به دلیل داشتن رطوبت بالا مانند آب باعث آسیب جدی به کف‌پوش‌ها می‌شود.

رطوبت بالای بخار شوی به‌راحتی جذب کف‌پوش‌های چوبی و پارکت شده و باعث آسیب دیدن لایه‌هایی از این عناصر می‌شود. پس به‌هیچ‌عنوان از بخار شوی به‌منظور تمیز کردن کف‌پوش‌های چوبی استفاده نکنید.

 

 

 

 

ایجاد محافظ برای پایه‌های مبل:

یکی از مواردی که به‌سرعت باعث آسیب دیدن کف‌پوش‌های چوبی می‌شود، پایه‌های مبل به علت فشار مضاعف و احتمالاً نقاط تماسی قوی و زبر است. پیشنهاد می‌شود در صورت داشتن مبل، زیر پایه‌های آن محافظ‌های نرمی مانند پد چندلایه قرار دهید تا به کف‌پوش‌های شما آسیبی نرسد.

تعمیر به‌موقع کف‌پوش‌های چوبی در صورت خرابی:

در ادامه راه‌های محافظت از کف‌پوش‌های چوبی به‌منظور افزایش طول عمر گران‌بهای آن‌ها، تعمیر به‌موقع هنگام خرابی و آسیب‌دیدگی می‌باشد. این کف‌پوش‌ها درزمان بروز خرابی به‌سرعت باید تعمیر شوند تا از انتشار سریع صدمات وارده به نقاط دیگر پرهیز شود.

پس سعی کنید به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن خرابی را به متخصصان امر اطلاع داده تا قبل از پیشرفت آسیب، جلوی خسارت بیشتر گرفته شود.

در آخر شما میتوانید برای خرید کفپوش pvc به وبسایت شرکت گامان تزیین جاوید مراجعه نمایید.