استفاده از چمن مصنوعی در یک دهه اخیر بسیار رعایت شده است. عمده استفاده‌ها مربوط به اماکن عمومی مکان هایی که جنبه استفاده همگانی دارند بوده است. آیا چمن مصنوعی برای حیاط خانه مناسب است؟ سوال فوق را قبل از خرید چمن مصنوعی پاسخ دهید. نظر شما چیست؟ در این مطلب  بررسی نکات لازم در خصوص چمن مصنوعی مناسب حیاط را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

نکات انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط خانه

 

چمن مصنوعی می تواند جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی برای حیاط ساختمان خانه و منازل باشد. اغلب ساختمان ها و منازل دارای حیاط های سنگ فرش و یا موزاییک و سایر مصالح ساختمانی می باشد. در این بین برخی ترجیح می دهند که از چمن برای حیاط خانه استفاده کنم. ازآنجایی که چمن طبیعی نیاز به مراقبت بسیار دارد و در همه فصول سال سرسبز نیست لذا برخی روی به چمن مصنوعی می‌آورند. چمن مصنوعی زمین که می‌تواند یک کفپوش مناسب برای حیاط خانه باشد سرسبزی فضای خانه را نیز حفظ می کند. اما اینکه چه چمنی برای حیاط ساختمان و منزل مناسب است را در ادامه بررسی می کنیم.

 

بهتراست برای خرید چمن مصنوعی که برای حیاط خانه در نظر می‌گیرید از لحاظ الیاف تراکم متعادلی داشته باشد. اگر نخواهید خیلی هزینه کنید می توانید از چمن های مصنوعی با الیاف با تراکم معمولی و متوسط استفاده کنید اما در صورتی که بتوانید هزینه کنید و از لحاظ داشته باشید از چمن مصنوعی با الیاف با تراکم بالا و همچنین پرزهای بلند می توانید استفاده کنید.

بزرگترین مزیت چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی عدم نیاز به آبیاری مداوم برای حفظ سرسبزی حیاط خانه می باشد. گذشته از اینکه چمن طبیعی در تمام فصول سال ممکن است و نشاط همیشگی را نداشته باشد.

 

از آنجایی که حیاط خانه در اغلب ساختمان ها و منازل یک فضای باز به شمار می رود بنابراین چمن مصنوعی که برای حیات انتخاب می کنید باید مقاومت لازم را در برابر انواع آب و هوا داشته باشد. باید در برابر آب هوای گرم همچنین آب و هوای سرد در فصول گرم و فصول سرد سال نظیر تابستان و زمستان مقاوم باشد. همچنین باید از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد.

 

بسیاری از شرکت ها از چمن مصنوعی با پرکننده هایی مانند ماسه و شن که از الیاف های مفید مانند الیاف نارگیل و الیاف پنبه تولید و به بازار عرضه می کنند این نوع چمن ها برای حیاط خانه بسیار مناسب است. از آنجایی که حیاط خانه نزدیک به سلامت انسان می باشد لذا اینکه از چه نوع چمن مصنوعی برای حیاط خانه استفاده کنید بسیار مهم است زیرا به طور مستقیم با سلامت انسان سر و کار دارد. در نتیجه بهتر است از یک جنس چمن مصنوعی استفاده کنید که حتی برای کودکان نیز مضر نباشد. برخط من های مصنوعی ممکن است ایجاد حساسیت های فصلی در افراد سنین پایین به سنین بالا کنند این موارد را نیز باید در نظر بگیرید.

از چمن مصنوعی می توانید در بین سنگ فرشهای حیاط خانه در خانه های ویلایی استفاده نمایید. همچنین در بسیاری از موارد دیده می شود که افراد از چمن مصنوعی برای راه پله های ورودی ساختمان حیاط خانه استفاده می نمایند این مورد نیز یکی از کاربردهای دیگر آن است.

جنس چمن مصنوعی که مناسب حیاط خانه باشد باید حتماً از وزن مناسبی برخوردار باشد و مقاومت بالایی داشته باشد. میزان دیتکس. باید بالا باشد. تا در برابر فرسایش مقاوم باشد.

نکات دیگری که برای چمن مصنوعی حیاط خانه باید در نظر بگیرید نکات مربوط به نصب چمن مصنوعی و اجرای آن ها می باشد. باید دقت کنید که حیاط خانه را قبل از نصب و اجرای چمن مصنوعی به خوبی زیرسازی و آماده کنید تا طول عمر چمن مصنوعی خود را افزایش دهید.