بهره برداری از همه فضاهای داخلی و خارجی ساختمان دغدغه بسیاری از طراحان داخلی است. با توجه به کوچکتر شدن زیربنای ساختمان ها در شهرهای بزرگ، هنوز هم می توانید فضای سبز اختصاصی خود را داشته باشید. چمن مصنوعی پشت بام ایده ای خلاقانه برای استفاده از فضایی فراموش شده است. این محصول یک پشت بام متروکه را تبدیل به فضایی دنج و دوست داشتنی می کند. خرید چمن مصنوعی چندان هزینه بر نیست ولی بدون تردید این هوشمندانه ترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

طراحی بام سبز در شهرهای بزرگ ایده ای خلاقانه برای بهره برداری از همه فضاهای موجود در یک ساختمان است. پدیده آپارتمان نشینی و زندگی در برج ها و آسمانخراش ها با همه مزایایی که دارد می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. کمبود فضای سبز و زمین بازی کودکان یکی از این موارد است. محوطه سازی با قیمت چمن مصنوعی و طراحی فضای سبز در بام خانه ها دو ایده کاربردی برای ایجاد فضایی مخصوص بازی کودکان است. چمن مصنوعی پشت بام حتی در ساختمان های کوچکتر و بدون محوطه هم قابل اجراست. خرید چمن مصنوعی برای زیباسازی محوطه و طراحی فضای سبز بسیار رایج است ولی شاید در مورد پشت بام سبز کمتر شنیده باشید.

 

به طور سنتی استفاده چندانی از بام ها نمی شود. مکانی برای نصب کولر، انباری یا …. رایج ترین راه های استفاده از بام های قدیمی است. در حالی که با کمترین هزینه می توانید این فضای به درد نخور را تبدیل به پر طرفدارترین فضای ساختمان کنید. اینجا مکان مناسبی برای بازی بچه های کوچکتر است و می توان پاتق جوانترها هم باشد. هزینه اولیه نصب چمن مصنوعی یکبار پرداخت می شود ولی تا سال ها می توانید از محوطه سبز پشت بام استفاده کنید. هزینه نگهداری از چمن مصنوعی در مقایسه با گیاه کاشته شده به مراتب کمتر است. دیگر نیازی به پرداخت هزینه های چمن زنی و کود پاشی ندارید.

منبع : چمن مصنوعی پشت بام