همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام خانه تکانی، بساط نظافت و شستشو در خانه ها بر پا می شود. یکی از مواردی که در نظافت سالانه حتما باید به آن توجه کرد، شستشوی کفپوش ها و فرش و موکت است. در چند سال اخیر تولید انواع موکت ایرانی بسیار با استقبال روبرو شده و تقریبا در اغلب خانه ها موکت پرز بلند و پرز کوتاه را می بینیم. کیفیت ساخت، تنوع رنگی، طرح های شکیل از مواردی است که موقع دکوراسیون داخلی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در این میان موکت به دلیل ساختار نرم و انعطاف پذیری که دارد برای خانواده ها یکی از بهترین کفپوش ها محسوب می شود. برای تمیز کردن موکت اغلب از دستگاه های بخارشو و یا شرکت های نظافتی کمک می گیریم ولی در این مطلب راه های ساده شستشو و نظافت موکت معرفی شده است.

 

تمیز کردن موکت پرز کوتاه

موکت های نمدی پرز کوتاه هنوز هم طرفدار دارند. به خصوص در جلوگیری از اتلاف انرژی می توان کف اتاق را به طور کامل با موکت نمدی پوشش داد. این محصول اغلب به صورت رول تولید می شود و برای نصب در فضای مورد نظر، موکت برش می خورد. برای نصب موکت رول چسب مخصوص به کار می رود. موکت راه پله یکی از زیباترین نمونه های موکت پرز کوتاه است که در خانه های دوبلکس استفاده بیشتری دارد. در اتاق خواب، راهروها و حتی ساختمان های اداری هم موکت پرز کوتاه نصب می شود. البته در ساختمان های اداری- تجاری نصب موکت تایل بیش از رول رایج است. به دلیل سهولت نظافت این محصول، صاحبان مشاغل ترجیح می دهند همیشه از موکت اداری با الیاف کوتاه استفاده کنند.

برای تمیز کردن موکت از موادی که در دسترس دارید، استفاده کنید. هز کدام از این مواد را با هم ترکیب کرده و با یک فرچه یا مسواک روی لکه بکشید. اگر لکه قدیمی باشد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس محل را با آب سرد شستشو دهید. حتی سر سخت ترین لکه های روی موکت نیز با این مواد از بین می روند! اگر با این روش ها مشکل برطرف نشد بهتر است با شرکت حدماتی تماس بگیرید.

منبع : تمیز کردن موکت بخار شو