برای تمیزکاری کامل موکت ، مواد شوینده اکولوژیکی در بازار وجود دارد که به محیط زیست آسیب نمی رساند و به انواع الیاف و پارچه ها احترام می گذارد.همچنین امکان استفاده از محصولات مختلف با منشأ طبیعی وجود دارد که به طور معمول در همه خانه ها یافت می شود. موکت نیز به همین ترتیب است که در اکثر موارد ، اگر اندازه آنها کوچک باشد ، می توان آنها را بدون مشکل در ماشین لباسشویی شست.

برای موکتها و موکتهای بسیار حجیم ، این روش کمی پیچیده تر است ، اما نتایج عالی را می توان با جوش شیرین ، نمک سفره ، نشاسته ذرت و سایر محصولات سازگار با محیط زیست و کاملاً غیر سمی بدست آورد. قیمت موکت پرز بلند می تواند یک جایگزین عالی برای کف سنتی باشد ، اما به راحتی طعمه گرد و غبار و موادی می شود که باعث ایجاد آلرژی می شوند و همچنین به راحتی لک می شوند ، تمیز کردن مکرر و صحیح هم برای حفظ آن در شرایط عالی و هم برای مدت طولانی مفید است. ، اجتناب از ثابت شدن لکه ها روی پارچه ، هر دو برای محافظت از سلامتی افرادی که از آنها استفاده می کنند.

 

نحوه نگهداری موکت
اولین قانون داشتن موکت تمیز استفاده صحیح از آن است ، اجتناب از پا گذاشتن روی آن با کفش های گل آلود ، مرطوب یا کثیف ، حتی بهتر است فضای بیرون از اتاق های موکت شده یک فضای مخصوص برای برداشتن و نگهداری کفش ها ترتیب داده شود.

احتیاط اساسی دیگر تمیز کردن روزانه با جاروبرقی است ، تنها سیستم موجود در این نوع کفپوش ها برای از بین بردن گرد و غبار ، خرده ریزها و سایر موارد است. برای دستیابی به نتیجه رضایت بخش ، لازم است نوع دستگاه را با دقت انتخاب کنید ، به سمت دستگاهی مناسب برای تمیز کردن موکت و تودوزی پارچه و مجهز به فیلترهایی که از پراکنده شدن ذرات آسپیراسیون در محیط جلوگیری می کنند ، لازم باشد. به طور معمول جاروبرقی های دارای برس برای انواع موکت ها مناسب هستند و تقریباً در همه آنها لوازم جانبی موکت ، مبل و دیگر اثاثه یا لوازم داخلی وجود دارد.
یک مشکل معمول موکت این است که علائم ایجاد شده توسط مبلمان به خصوص هنگامی که بسیار سنگین هستند ، پارچه را خرد می کنند ، باعث جمع شدن گرد و غبار و خاک می شوند و لکه های ناخوشایندی برجای می گذارند ، یکی از راه های جلوگیری از این مشکل حرکت منظم است کمی صندلی ، میز و دیگر مبلمان که می توانند این نوع علائم را تولید کنند. اگر سطح پارچه خرد شده به نظر می رسد ، برای از بین بردن ردیابی کافی است یک پارچه مرطوب را چندین بار رد کرده و مسواک بزنید.

نحوه شستشوی موکت
اگر مکش کافی نباشد ، شاید به دلیل وجود لکه ها و باقی مانده های خاک متصل به پارچه باشد و در هر صورت به صورت دوره ای ، استفاده از دستگاه مخصوص تمیز کننده موکت ضروری است. عمدتا ، این دستگاه که فقط برای تمیز کردن موکت در نظر گرفته می شود ، می تواند دو نوع باشد ، تزریق با سیستم قادر به تمیز کردن عمق موکت با استفاده از آب و مواد شوینده و بخار ، همچنین برای پارچه های بسیار نرم و پشمی مناسب است. قادر است گره ها را باز کند و الیاف را به صورت عمیق تمیز کند. پاک کننده موکت تزریقی باید چندین بار رد شود ، اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از صابون بر روی الیاف پارچه وجود ندارد و بیش از حد مرطوب نیست.
برای تمیز کردن موکت بدون استفاده از وسایل الکترونیکی ، یک برس خیلی سخت ایده آل است ، یا در عوض یک پارچه یا اسفنج سفید کمی خشن ، همراه با محصولات تمیز کننده ارگانیک و طبیعی ، اولین تمیز ، که اغلب به مداخلات دیگر احتیاج ندارد. با آب گرم و چند قطره مواد شوینده آلی ظرفشویی انجام می شود. سرسخت ترین لکه ها را می توان با جوش شیرین پوشاند و اجازه دهید تا قبل از جاروبرقی با جارو برقی معمولی برای مدت بیست و چهار ساعت عمل کند. با این حال ، حتی در این مورد ، توصیه می شود که موکت را به طور دوره ای با آب و مواد شوینده بشویید. برای کسانی که قصد خرید موکت تافتینگ ندارند ، می توان فروشگاه های تخصصی در زمینه تمیز کردن محصولات را پیدا کرد که حتی برای یک روز اجاره آنها را ارائه می دهند.

نحوه تمیز کردن موکت با بی کربنات
برای تمیز کردن موکت بدون استفاده از مواد شیمیایی ، به روشی ساده و سریع ، یک روش معتبر استفاده از بی کربنات سدیم است ، یک محصول طبیعی که بدون شک در همه خانه ها وجود دارد. موکتها و موکتها را می توان با بیکربنات پاشید ، که به دلیل توانایی جذب آنها و از بین بردن بوها ، برای چند ساعت بخصوص روی لکه ها باقی می ماند. در پایان ، برای از بین بردن بی کربنات و آلودگی ، کافی است از یک جارو برقی عبور کنید یا در مورد موکت ، آن را به شدت بزنید. جوش شیرین همچنین برای ظریف ترین سطوح و موکتهای ظریف از جمله پارچه های ایرانی و دست ساز مناسب است.

نحوه تمیز کردن موکت با بخار
در بازار دستگاه های تمیز کننده ای وجود دارد که از بخار آب ، مناسب استفاده می کنند

برای تمیز کردن هر نوع سطح ، از کاشی ، کف ، پارچه ، برای اطمینان از حداکثر تمیزی و بهداشت از هر محیط طراحی شده است. اگر تصمیم به خرید یکی از این ماشین ها دارید ، ترجیح داده می شود به سمت مدل های کم مصرف بروید ، با این حال ، این لوازم خانگی هستند که بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی ، اما با استفاده از قدرت ضد عفونی کننده آب جوش و بخار ، نتایج عالی را تضمین می کنند. برای معطر کردن و تقویت اثر ، می توانید چند قطره روغن اساسی از رایحه مورد علاقه خود به آب اضافه کنید.

چگونه لکه ها را از روی موکت پاک کنیم
اگرچه استفاده از محصولات طبیعی ترجیح داده می شود ، اما اجتناب از مواد شوینده شیمیایی ، برخی از انواع لکه ها را نمی توان متفاوت درمان کرد و نیاز به استفاده از محصولات خاص است. این مورد در مورد لکه های لاک ناخن ، رژ لب یا لاک الکل است که استفاده از استون یا حلال را ضروری می کند ، اما مراقب باشید که خود را به قسمت لکه دار محدود کنید ، بدون اینکه روی بقیه پارچه تأثیر بگذارد.

لکه های شراب ، الکل و جوهر باید تا آنجا که ممکن است با کاغذ جاذب خشک شود و با یک پارچه مرطوب و کمی صابون مارسی یا شامپوی پارچه ای آغشته شود.

قطره های موم باید با کاغذ جاذب پوشانده شوند ، سپس با اتو عبور داده می شوند تا موم کاملاً توسط کاغذ جذب شود.

اگر گلوله ای از آدامس به سطح موکت چسبیده باشد ، راه حل این است که آن را یخ زده ، روی آن را با کیسه ای پر از یخ بپوشانید ، سپس آن را خرد کرده و جدا کنید ، روشی که می تواند برای سایر مواد جامد و چسبناک نیز معتبر باشد. مواد از چسب تا ژله های غذایی. برای بسیاری از لکه ها ، چند قطره آمونیاک نیز کار می کند ، روی پارچه مرطوب ریخته می شود تا برای لکه زدن لکه استفاده شود. سرکه در بسیاری از موارد موثر است ، و همچنین یک محصول ایده آل برای تمیز کردن مکرر موکتها و موکت ها است.

نحوه تمیز کردن موکت با موکت پاک کن
موکت شوی ها وسایلی هستند که مخصوص پاکسازی موکت ساخته شده اند. انواع مختلفی از قالیشویی ها در بازار موجود است.

پاک کننده موکت تزریقی موکت را با مالش با شامپوی رقیق شده در آب تمیز می کند. استفاده از آن بسیار ساده است ، فقط کافی است آن را چندین بار روی 5 پیشنهاد جذاب برای انتخاب موکت اتاق کودک پاک کنید ، تا زمانی که آب شفاف شود. لازم به یادآوری است که موکت نباید مرطوب بماند و کف باقی مانده باید برداشته شود.

دستگاه تمیز کننده موکت خشک گرد و غبار آغشته به یک حلال را بر روی موکت پخش می کند که باعث حل شدن آلودگی و از بین رفتن لکه های چرب می شود. پس از تبخیر حلال ، گرد و غبار بر روی موکت باقی می ماند تا با جاروبرقی جارو برقی شود.

پاک کننده موکت بخار یک راه حل موثر برای موکت های پر از انبوه یا پرز فر است. بخار باعث می شود که الیاف پارچه صاف شود و گره های تشکیل شده حل شود.

نتیجه گیری
تمیز کردن صحیح و منظم موکتها و قالیچه ها برای جلوگیری از مشکلات آلرژی و پخش کنه ها و انگل ها در سراسر خانه ضروری است ، به خصوص اگر کودکان و حیوانات خانگی وجود داشته باشد.

ایده آل این است که به محصولات طبیعی متوسل شوید ، از استفاده از حلال ها و مواد شوینده شیمیایی اجتناب کنید ، اما در صورت نداشتن زمان و روش برای نگهداری منظم پوشش ها ، محصولاتی برای تمیز کردن خشک در بازار وجود دارد. شوینده های بیولوژیکی. در مورد سطوح بسیار بزرگ ، به عنوان مثال پوشش های موکت موجود در یک دفتر بزرگ ، توصیه می شود با یک شرکت تخصصی تماس بگیرید ، حتی سه یا چهار بار در سال کافی است ، زیرا درمان صحیح و سریع و دقیق را فراهم می کند.

منبع : casalingaperfetta