موکت چیست و چند نوع است؟

موکت نوعی کفپوش است که به عنوان پوشش سرتاسری کف مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر موکت ها از مواد مصنوعی مانند اکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر تشکیل ساخته می شوند. تا پیش از فراگیر شدن پارکت و سرامیک، برای پوشش بیشتر فضاها از موکت استفاده می شد ولی رفته رفته استفاده از این نوع پوشش کمتر شد. موکت علاوه بر کاربری کفپوش استفاده های دیگری همچون عایق صوتی و حرارتی نیز دارد. در این مطلب قصد داریم انواع موکت را برای شما شرح دهیم.

با انواع موکت آشنا شوید

1 موکت های پرز دار

موکت های پرز دار یکی از انواع موکت ها است که خود شامل چند زیر مجموعه پرز بلند، پرز کوتاه، پرز دو شاخه و پرز مجعد است. این نوع موکت ها بسیار نرم، راحت و لوکس بوده و برای پوشش پذیرایی، اتاق خواب و اتاق کودک بسیار مناسب می باشند. موکت های پرز دار با دوام ترین نوع موکت است و سال ها مثل روز اول نرم و پرپشت باقی می ماند.

2 موکت های کبریتی

یکی دیگر از انواع موکت ها نوع کبریتی است. این موکت ها که از سالیان قدیم بعنوان پوشش منازل مورد استفاده قرار می گرفتند امروزه از ارزان ترین موکت های موجود در بازار هستند. موکت های کبریتی به دلیل قطر کمی که دارند و همچنین الیاف به کار رفته در آنها، قدری زبر هستند و معمولاً بعنوان پوشش راهرو، سالن ها، نمایشگاه ها و فضاهای بزرگ و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

3 موکت های طرح دار یا ترکیب موکت کبریتی و پرزدار

موکت های طرح دار ترکیبی از دو نوع پرز دار و کبریتی هستند که معمولاً قسمت طرح دارشان با بافت کبریتی از قسمت پرزدار متمایز شده است. این موکت ها بسیار زیبا و چشم نواز هستند و طرفداران زیادی دارند و از اتاق خواب گرفته تا سالن اجتماعات مورد استفاده قرار می گیرند.

4-موکت های تایلی

این گونه موکت ها که استفاده از آن ها در حال گسترش است بسیار راحت تر از موکت های رولی قابل تعویض و نصب است.
انواع و مدل های مختلف دارد بعضی از آن ها که کیفیت بالایی دارند پشت pvc هستند و بعضی آن ها مانند موکت های رولی.
انواع مختلف آن ها مربوط به جاهای کم رفت و آمد یا پر رفت و آمد می شود.


این مطلب متعلق به شرکت گامان تزئین جاوید است