با اینکه انواع کفپوش های مدرن عرضه شده اند هنوز هم موکت ها محبوب ترین کفپوش ها به حساب می آیند. انواع موکت اداری، موکت پرز بلند، موکت تایل و موکت های رول برای پوشش کف منازل مسکونی و ساختمان های اداری ایده آل هستند. صنعت تولید موکت در ایران همپای تولید کنندگان خارجی پیشرفت داشته و موکت های وطنی چیزی از انواع موکت وارداتی کم ندارند. قیمت انواع موکت ایرانی در بازار دارای نوسان زیادی است که بستگی به عوامل زیادی دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع موکت ایرانی

طبق عرف صنف تولید کنندگان و فروشندگان، انواع موکت ایرانی به صورت متر مربع قیمت گذاری می شود. قیمت انواع موکت ایرانی برای هر متر مربع در نیمه اول سال بین ۲۰۰۰۰ تا ۷۲۰۰۰ نوسان داشت ولی در نیمه دوم امسال شاهد افزایش قیمت انواع موکت ایرانی در فروشگاه های لوازم دکوراسیون داخلی هستیم. برای خرید موکت تنها قیمت ملاک نیست بلکه باید بسیاری از موارد را در نظر بگیرید این عوامل روی قیمت انواع موکت ایرانی تاثیر مستقیم دارند.

قیمت انواع موکت ایرانی با جنس مختلف

قیمت انواع موکت ایرانی

تولید کنندگان موکت در ایران از مواد اکریلیک ، پلی آمید، پلی پروپیلن ، پلی استر و الیاف پشم به صورت ترکیبی در ساخت این محصول استفاده می کنند. درصد متریال به کاررفته در موکت ها بستگی به برند دارد و همه موکت های وطنی دارای یک جنس نیستند. قیمت انواع موکت ایرانی با توجه به جنس متریال ساخت الیاف آن مشخص می شود.

  • الیاف پلی آمید

الیاف پلی آمید و نایلون در برابر سایش و پرزد دهی مقاومت بالایی دارند و به سادگی تمیز می شوند. این الیاف انعطاف خوبی دارند و به دلیل دیر کثیف شدن و سهولت نظافت برای مکان های پر تردد مناسب تر هستند. بنابر این برای استفاده در اماکن اداری – تجاری و منازل انتخاب خوبی هستند

  • الیاف پلی استر

الیاف پلی استر ضد حساسیت است و در برابر رطوبت و بید زدگی مقاوم است. قابلیت تمیز شوندگی بالا و انعطاف پذیری خوبی هم دارد ولی در برابر الیاف نایلون و پلی آمیدها بیشتر لکه ها را جذب می کند. قیمت انواع موکت ایرانی با الیاف پلی استر همیشه ارزان تر از الیاف پشم و نایلون است که این مزیت بزرگی است. اگر بودجه محدودی دارید می توانید از تنوع رنگی این الیاف موکت مناسبی را انتخاب کنید

  • الیاف پلی پروپیلن

الیاف پلی پروپیلن انعطاف پذیری کمتری دارند ولی در برابر آلودگی و لکه ها مقاوم هستند. موکت های تولید شده با الیاف پروپیلن در برابر فشار، الکتریسیته و رطوبت مقاومت زیادی دارند. ارزان ترین قیمت انواع موکت ایرانی مربوط به پروپیلن هاست. برای هتل ها، راه پله، فروگاه ها، تالارها می توانید موکت رول دلخواه را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.

  • الیاف پشم

الیاف پشم موجب نرمی و لطافت بیشتر موکت شده و انعطاف و استقامت الیاف را بسیار بیشتر می کند.موکت هایی ک در ترکیب خود الیاف پشم هم دارند طول عمر بالاتری داشته و به راحتی تمیز می شوند. قیمت انواع موکت ایرانی با الیاف پشم همیشه گران تر از الیاف نایلونی است. این اختلاف قیمت گاهی تا دو برابر هم می رسد. موکت با الیاف پشمی برای منازل مناسب تر است و می تواند جانشین فرش در اتاق کودکان باشد.

https://gamantj.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/