برای دکوراسیون کف سالن همایش و آمفی تئاتر اغلب از کفپوش های سنگی، پی وی سی و یا موکت آمفی تئاتر استفاده می شود. هر کدام از این کفپوش ها می توانند فضای همایش و آمفی تئاتر را به طرز فوق العاده ای زیباتر کنند. برای انتخاب کفپوش آمفی تئاتر، علاوه بر زیبایی معیارهای دیگری را باید مورد توجه قرار داد. کف پوش سالن همایش و آمفی تئاتر نباید موجب ایجاد سروصدای اضافی در محیط شود. از طرفی نظافت و ایمنی کفپوش در سالن های بزرگتر بسیار مهم است. هر کدام از کفپوش های ذکر شده مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن می پردازیم:

کفپوش سنگی

کفپوش های سنگی طول عمر بسیار بالایی دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند. انواع کفپوش سنگی مناسب اماکن پر تردد هستند. رفت و آمد نمی تواند کفپوش های سنگی را دچار سایش و فرسایش کند. نظافت این کفپوش ها نیز بسیار ساده تر است ولی راه رفتن روی سنگ های کف موجب ایجاد سروصدای زیادی می شود که مناسب سالن همایش و آمفی تئاتر نست. سروصدای زیاد می تواند نظم همایش را به هم بزند لذا استفاده از کفپوش های سنگی برای این اماکن پیشنهاد نمی شود.

کفپوش های پی وی سی (pvc)

کفپوش پی وی سی در تایل های مجزا با عرض 15 و طول 90 سانتیمتر تولید می شوند و شباهت زیادی به پارکت لمینت دارند. این کفپوش ها در دو نوع ساده و عاجدار به فروش می رسند و باید به کف سالن چسبیده شوند. برجستگی های ریز روی کفپوش پی وی سی عاجدار مانع از سر خوردن در هنگام راه رفتن می شود.

موکت ظریف مصور - موکت تایل


منبع : https://gamantj.com/amphitheater-carpet/